۱ نفر
۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰

ایرنا نوشت: شبکه آمریکایی 'ان بی سی' اعلام کرد: یک گروه از هکرهای اوکراینی چندین گیگابایت از محتوای ایمیل های 'ولادیمیر سورکوف' دستیار ارشد رئیس جمهوری روسیه را هک کرده اند.

به گزارش شبکه خبری ان بی سی، این گروه اوکراینی 'سایبر هوتنا' (شکارچی شبکه) نام دارد.

این شبکه خبری مدعی است 'ایمیل هایی که گروه شکارچی شبکه منتشر کرده اند، با جزئیات نشان می دهد که کرملین اقدامات شورشیان مسلح در شرق اوکراین را کنترل می کند.'

مسکو پیشاپیش، هرگونه دخالت در ناآرامی های اوکراین را رد کرده است.

یک مقام ارشد اطلاعاتی در آمریکا در واکنش به انتشار ایمیل های 'سورکوف' به ان بی سی گفت ایالات متحده هیچ نقشی در هک شدن ایمیل های وی نداشته است.

سورکوف برای بیش از 10 سال، یکی از دستیاران ارشد 'ولادیمیر پوتین' رئیس جمهوری روسیه بوده و در دو سمت 'معاون نخست وزیر' و 'رئیس دفتر پوتین' با وی همکاری کرده است.

هکرها روی هم رفته، دو هزار و 337 پیام سورکوف را در صندوق های اصلی، هرزنامه و صندوق پیام های پاک شده هک کرده اند.

به گزارش شبکه خبری ' ان بی سی'، ' یکی از این ایمیل ها، پیامی است که فرمانده جدایی طلبان شرق اوکراین برای سورکوف فرستاده و در آن، فهرستی از نیروهای جان باخته در منطقه 'دونباس' را ارسال کرده است. در همین پیام، فهرست نامزدان یک انتخابات مربوط به جدایی طلبان نیز پیوست شده است.'

این شبکه خبری آمریکایی افزود: 'در یکی از ایمیل ها، در کنار برخی نام ها ستاره گذاشته شده و فرستنده قید کرده است که این افراد بررسی شده اند و از سوی ما مورد قبول هستند. چند روز بعد، ایمیل دیگری از پیروزی همان افراد ستاره دار در انتخابات خبر می دهد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 594798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =