۰ نفر
۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۵

ایسنا نوشت:برخی از خودروسازان خارجی که محصولات آنها توسط شرکت‌های ایرانی با واسطه وارد ایران شده از عملکرد واردکننده ها راضی نیستند .

در حالی مهلت تعیین شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای واردکنندگان خودرو مبنی بر اخذ مجوز نمایندگی رسمی از خودروسازان خارجی رو به پایان است که هنوز مشخص نیست چه تعداد از این شرکت‌ها موفق به کسب این مجوز شده‌اند.

 از حدود ۳۰ شرکت اصلی واردکننده خودرو به ایران حدود نیمی از آنها مجوز نمایندگی مستقیم و رسمی برندهای خودرویی خارجی را در اختیار داشته و مابقی شرکت‌هایی هستند که از طریق شرکت‌های واسطه خارجی و نه خودروساز مادر، مجوز واردات خودرو را اخذ کرده‌اند.

اگرچه وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمان تحریم دست شرکت‌های واردکننده خودرو را برای اخذ نمایندگی غیر مستقیم باز گذاشت، اما با اجرایی شدن برجام و رفع تحریم‌ها از این شرکت‌ها خواست نسبت به اخذ نمایندگی مستقیم از خودروسازان خارجی اقدام کنند.

با این حال شنیده می‌شود که برخی از خودروسازان خارجی که محصولات آنها توسط شرکت‌های ایرانی با واسطه وارد ایران شده از عملکرد این شرکت‌ها راضی نیستند و در مذاکرات صورت گرفته نیز از اعطای مجوز نمایندگی رسمی به آنها خودداری کرده‌اند.

به این ترتیب به زودی با پایان یافتن مهلت سه ماهه تعیین شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اخذ نمایندگی مستقیم از خودروسازان خارجی، برخی از شرکت‌های واردکننده خودرو باید فعالیت خود را متوقف کنند.

در این زمینه اخیرا نیز سرپرست معاونت اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت به شرکت‌های فاقد نمایندگی مستقیم از خودروسازان خارجی هشدار داد با پایان یافتن مهلت تعیین شده از ادامه فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.

یدالله صادقی در این زمینه اظهار کرد در صورتی‌که واردکنندگان فاقد مجوز نمایندگی رسمی تا موعد تعیین شده مجوز نمایندگی خود از شرکت خودروساز خارجی را ارائه ندهند، مجوز فعالیت آنها باطل خواهد شد.

به گفته وی این دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای حفظ حقوق مشتریان است و چنانچه شرکت خودروساز خارجی در ارائه مجوز مستقیم به ایران تعلل کند، ما نیز نمی‌توانیم بازار مصرف خود را در اختیار خودروهایی قرار دهیم که با واسطه به کشور وارد می‌شوند.

باید دید به زودی با پایان یافتن مهلت تعیین شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت کدام یک از شرکت‌های واردکننده خودرو به ایران متوقف خواهد شد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 595763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =