ایسنا نوشت: جانشین ستاد بحران استان کرمان گفت: کارشناسان ژئوفیزیک در حال بررسی این موضوع‌اند که زمین لرزه‌های اخیر زرند منتسب به گسل جدیدند یا گسل کوهبنان؛ لذا با نصب زلزله‌نگارهای جدید، تا دو روز آینده نتایج مشخص می‌شود.

"ابوالقاسم سیف‌الهی" در خصوص زلزله عصر روزگذشته 10 آبان ماه در شهرستان زرند، گفت: زلزله‌ای به بزرگی 4.6 ریشتر در عمق 10 کیلومتری زمین روی داد که زمان وقوع آن ساعت 17 و 13 دقیقه و 59 ثانیه ثبت گردیده است.

وی ادامه داد: کانون این زلزله 30 کیلومتری شهر زرند بوده است، پس از این زمین لرزه دو پس لرزه با بزرگی حدود 2.5 ریشتر رخ داده است.

جانشین ستاد بحران استان کرمان با اشاره به تشکیل ستاد بحران در شهرستان زرند و پیش‌بینی‌های لازم برای تامین مایحتاج مردم در صورت نیاز اظهار کرد: بر اثر زمین لرزه اخیر در زرند، 3 نفر در حال فرار از منزل مصدوم شدند و تعدادی دیوار خشت و گلی فروریخته است.

سیف‌الهی در ادامه با بیان این مطلب که انتساب این زمین‌لرزه‌ها با کدام گسل، در حال بررسی است، اعلام کرد: احتمال این‌که زلزله‌ها مربوط به گسل فرعی باشد وجود دارد.

وی با تاکید بر این مطلب که از مردم می‌خواهیم آرامش خود را حفظ کنند، از آماده‌باش ستاد بحران در شهر زرند خبر داد و گفت: به دلیل این‌که این زلزله‌ها فقط در محدوده شهر زرند است بنابراین محدوده شهر زرند را پوشش می‌دهیم و روستاها مشکل خاصی ندارند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 596182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =