روزنامه اعتماد نوشت؛اکبر ترکان، عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه و مشاور رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه صحبت از انتخابات سال آینده در شرایط کنونی بی‌دلیل است، گفت: هنوز هفت ماه به انتخابات مانده و صحبت در این باره ضرورتی ندارد چراکه دولت کارهای مهمی دارد که باید به آن بپردازد.

وي خاطرنشان كرد: در اين مدت اقدامات موفقي انجام شده كه در يك سال آينده بايد به نتيجه برسد. تمركز بر انتخابات موجب غافل شدن از كارهاي ديگر مي‌شود. تركان در خصوص راي اعتماد نمايندگان به هر سه وزير پيشنهادي دولت گفت: اين نشانگر اين است كه اين مجلس با مجلس قبل از لحاظ همراهي با دولت متفاوت است.

او در توضيح اين سخن خود اضافه كرد: دو تن از اين وزراي پيشنهادي قبلا هم معرفي شده و راي نياورده بودند، اما در اين مجلس راي اعتماد گرفتند. از اين جهت اين مجلس به اندازه اختلاف آرا و نظرات با مجلس قبل زاويه دارد و به همين اندازه با دولت همراه‌تر است. او در خصوص انتقادات تند مطرح شده توسط مخالفان وزرا در صحن مجلس نيز خاطرنشان كرد: انتقاد را بايد به جان پذيرفت و گوش كرد. انتقاد به معناي خيرخواهي است كه براي اصلاح مطرح مي‌شود. مواردي كه مطرح شدنش براي اصلاح است هديه نمايندگان به دولت است.

او در ادامه اظهار داشت: اما آن انتقاداتي كه براي تخريب و پوشاندن حقايق است، قابل قبول نيست. يك عده‌اي هم قصد تخريب و پوشاندن حقايق را دارند و كاري نمي‌شود كرد. تركان با تاكيد بر اينكه تفكرات افراطي گذشته در اين مجلس بقايايي دارد افزود: اين بقايا براي خيرخواهي و رفع اشكال اقدام نمي‌كنند بلكه براي تخريب و سياه نمايي دست به عمل مي‌زنند. او اظهار داشت: اينهايي كه امروز مي‌بينيد قبلا هم همين بودند الان هم همينند و هيچ تغييري نكرده‌اند. اينها در دوران احمدي‌نژاد شيداي او بودند، الان هم شيفته و شيداي تفكر احمدي‌نژادند.

وی گفت: اينها دولت را دوست ندارند و ما كاري نمي‌توانيم براي‌شان بكنيم. تركان در پايان با بيان اينكه همه زور تندروهاي طرفدار احمدي‌نژاد در مجلس همين تعداد آرايي بود كه امروز داشتند گفت: اين تفكر هفتاد تا راي دارد و همين نهايت زور اين جماعت است. شما ديديد كه ٢٠٠ تن ديگر از نمايندگان مجلس چطور با دولت همراهي كردند. اكثريت اين مجلس با دولت همراه است.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 596901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =