باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: مدیر کل دفتر حفاظت، صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه سالانه بیش از یک میلیون پرنده مهاجر در فریدون کنار قتل عام می‌شوند، گفت: مجوز شکار روشی برای حذف شکارهای سنتی با قدمتی 500 ساله است.

علی تیموری مدیر کل دفتر حفاظت صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست ددر رابطه با قتل عام پرندگان مهاجر در فریدون کنار، اظهار داشت: هر ساله بیش از یک میلیون پرنده مهاجر در فریدون کنار قتل عام می‌شوند که این امر به دلیل استفاده از روش‌های سنتی و پرخطر شکار در این منطقه می‌باشد که قدمتی 500 ساله دارد.

وی با بیان اینکه شکار این پرندگان برای تأمین معیشت مردم این منطقه بوده و شاید از نظر برخی ضرورتی نداشته باشد، افزود: با روش‌های پرخطر سنتی که از سوی شکارچیان منطقه فریدون کنار انجام می‌شود پرنده‌ای در امان نخواهد بود و پرندگان زیادی بی‌جهت صید می‌شوند.

مدیر کل دفتر حفاظت، صید و شکار سازمان محیط زیست ادامه داد: بنابراین با صدور مجوز شکار پرندگان مهاجر و تعیین دستورالعمل و نحوه شکار و صید، مردم را نسبت به ممنوع بودن روش‌های پرخطر صید آگاه ساخته و روش‌های کم خطر را جایگزین کرده‌ایم.

تیموری عنوان کرد: مجوز شکار صادر شده برای پرندگان مهاجر به مدت دو ماه است.

وی افزود: البته افراد سودجویی هستند که متأسفانه از روش‌های پرخطر برای صید پرندگان مهاجر استفاده می‌کنند که مأموران یگان حفاظت محیط زیست با همراهی نیروی انتظامی با آن‌ها طبق قانون برخورد می‌کنند، محیط زیست نمی‌خواهد در مقابل افرادی قرار بگیرد و با امکاناتی هم که دارد توانایی این کار را ندارد.

مدیر کل دفتر حفاظت، صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اکنون مردم به سطحی از دانش رسیده‌اند که به سازمان حفاظت محیط زیست کمک کنند تا صید و شکاری بر اساس دستورالعمل و ضوابط تعیین شده از سوی محیط زیست داشته و تا سال آینده نیز شاهد برگشت پرندگان مهاجر باشند.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 599404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
    1 0
    جریمه سنگین بگذارید درست میشه
  • بی نام RO ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
    1 0
    ية ميليون ؟ يا شكارچي ها فقيرن يا طمع كار هر چه هست چطور به اين حجم مردم محلي و اداره محيط زيست واكنش نشون نميدن يعني اينقدر بيغيرت شديم و هر كي به هر كي شده ؟ اينو بفرستين اداره محيط زيست هر روز پيام بزنين بالاخره يه مسسول بياد منطقه