۷۰ درصد زائران اربعین برگشتند/ ویزیت یک میلیون و ۲۸ هزار زائر توسط هلال احمر/ آماده‌باش در مرز چزابه

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا گفت: تاکنون نزدیک به 70 درصد از زائران حسینی به میهن اسلامی بازگشتند .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از سایت پلیس؛ سردار محسن فتحي زاده در حاشيه بازديد از مرز چزابه گفت: بازگشت زائران حسيني چند روزيست که شروع شده و تا فردا به اوج خود مي رسد، البته برابر تمهيداتي که پيش بيني شده تاکنون هيچ مشکلي در فرآيند بازگشت زائران وجود ندارد.

وي در ادامه با بيان اينکه امروز بيش از 130 هزار زائر کربلاي معلي وارد کشور شدند، بيان کرد: تاکنون نزديک به 70 درصد از زائران حسيني به ميهن اسلامي بازگشتند .

سردار فتحي زاده افزود: دستگاه هاي مختلفي هماهنگي هاي لازم را براي خدمات رساني بازگشت زائران انجام داده اند، تا مشکلي براي ورود آنان به کشور پيش نيايد.

وي در ادامه يادآور شد: خوشبختانه اتوبوس هاي فراواني براي زائران فراهم شده تا زوار به محض خروج از پايانه مرزي به راحتي و با کمترين وقفه اي به خودروهاي بين شهري دسترسي پيدا کنند.

براساس گزارش سایت پلیس، جانشين معاون هماهنگ کننده ناجا در خاتمه با اشاره به اينکه روند خروج خودروها از شهرهاي مرزي ،پر حجم اما روان است، تصريح کرد: اميدواريم زائران با کمترين مشکل و با سلامت و امنيت به کشور بازگردند.

یک میلیون و ۲۸ هزار زائر در ۱۲ روز ویزیت شدند

مهر نوشت: معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر، از ارائه خدمات درمانی به یک میلیون و ۲۸ هزار و ۲۳۸ زائر اربعین در ۱۲ روز گذشته خبر داد.

دکتر سید عل حیدری با اعلام آمار ارائه خدمات به زائران در پایگاه‌های درمانی هلال‌احمر در ۱۲ روز گذشته، گفت: از ۱۹ تا ۳۰ آبان، یک میلیون و ۲۸ هزار و ۲۳۸ زائر از خدمات درمانی ویزیت پایگاه‌های درمانی هلال‌احمر در عراق بهره برده‌اند.

وی افزود: از مجموع این خدمات در ۱۲ روز گذشته، ۳۵۴ هزار و ۱۵۸ مورد تزریقات، ۲۱۰ هزار و ۲۹۸ مورد پانسمان، ۴۴ ‌هزار و ۳۴۰ مورد سرم‌ترابی، ۱۷ هزار و ۱۶۵ مورد تست قند خون، ۳ هزار و ۵۲۹ مورد نوار قلب، ۵۸ مورد گچ‌گیری و آتل‌بندی و... ارائه شده است.

حیدری همچنین با اشاره به آمار مراجعات به مراکز درمانی هلال‌احمر در عراق در روز ۳۰ آبان ماه، اظهار کرد: در مجموع روز گذشته ۱۰۹ هزار و۴۷۳ مورد ویزیت عمومی، ۳۳ هزار و ۲۹ مورد تزریقات، ۳۳ هزار و ۹۳۵ مورد پانسمان،۳ هزار و ۴۱۰ مورد سرم درمانی، یک‌هزار و ۶۱۱ مورد قند خون،۳۲۶ مورد نوار قلب، ۱۲ مورد گچ و آتل انجام شده است.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر با اشاره به اعزام ۱۰۲ و بستری ۲۰ بیمار در بیمارستان‌های عراق، گفت: به علاوه بیشترین خدمات ارائه شده به زائران در درمانگاه‌های اقماری در ۱۸ منطقه مختلف کربلا، چادر میل ۱۱۲۰ بین راه نجف و کربلا، چادر میل ۱۰۹۲ بین راه نجف و کربلا، چادر هلال عراق، درمانگاه شبانه‌روزی شفا ۲ هتل ملاک کربلا، درمانگاه شبانه‌روزی ولایت نجف و... بوده است.

آماده باش بهداشتی در مرز چزابه تا 15 روز بعد از اربعین

به گزارش وبدا؛ مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از آماده باش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در مرز چزابه تا 15 روز بعد از اربعین حسینی خبر داد.

دکتر محمد اسماعیل مطلق در این باره گفت: حضور گسترده خادمین بهداشتی اعم از کارشناسان بیماری های واگیر، سلامت محیط و کار، سلامت خانوده و جمعیت، شبکه بهداشت و درمان دشت آزادگان در مرز چزابه تا 15 روز بعد از اربعین ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این طرح با حضور کارشناسان مراقب سلامت، بهورز و پزشک در 615نفر روز کار، 200 کارشناس بهداشت محیط، 40 نفرماما و 30 نفر تیم پشتیبان از بیست شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به صورت شبانه روزی ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: تهیه پمفلت های آموزشی، نصب بنر، توزیع 18 هزار رسانه آموزشی ونصب استندهای آموزشی در سالن های ورودی و خروجی بخشی از این طرح است.

وی گفت: پرسنل بیماری ها به صورت شبانه روزی با غربالگری سندرمیک 152 هزار و 59 زائری که از عراق برگشته اند 1279 مورد سندرم شامل 820 سندروم شبه آنفلوآنزا، 252 سندروم اسهال آبکی، 6 سندروم اسهال خونی، 158 سندروم مسمومیت غذایی، 7 سندروم شدید تنفسی، 5 سندروم تب و علائم نورولوژیک،11 سندروم تب و علائم غیراختصاصی ، 20 سندروم سرفه مزمن را شناسایی و 209 نمونه رکتال سواپ را انجام دادند.

وی با اشاره به ارائه 540 خدمت اورژانس سرپایی و 10 خدمت بارداری و مامایی به زائران، اظهار داشت: صدور کارت بهداشت برای اعضای موکب ها، نظارت روزانه بر تهیه و توزیع موادغذایی 176 موکب، انجام کلرسنجی و کنترل کیفی از390 مخزن آب در موکب به تعداد 5300 مورد کلرسنجی و 480 مورد نمونه برداری آب آشامیدنی، معدوم سازی 3500 کیلوگرم مواد غذایی مشکوک، گندزدایی باکس های پسماند و سرویس های بهداشتی در 100 هزار متر مربع و آموزش 5000 زائر در خصوص مسائل بهداشتی بخش دیگری ازاقدامات در این حوزه بوده است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 604214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =