۰ نفر
۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۴

خبر شهادت تعدادی از هموطنانمان در انفجار تروریستی داعش در عراق، باعث آزردگی خاطر همه کسانی شد که بویی از انسانیت برده‌اند.

زماني‌که تعدادي از آنها، قصد بازگشت از زيارت عتبات عاليات پس از مراسم اربعين‌حسيني به کشور داشتند، به‌وسیله يک خودروی بمب‌گذاري‌شده که از سوی عوامل انتحاري داعش، هدايت مي‌شد به شهادت رسيدند.
برخي معتقد هستند حمله تروريستي داعش به زائران ايراني به‌دليل انتقام از جمهوري اسلامی است چون در رسيدن به اهدافشان ناکام مانده‌اند و من هم اين موضوع را تأييد مي‌کنم. در حادثه تروريستي نيروگاه کرکوک که باعث شهادت چهار نفر از هموطنانمان شد، زماني‌که به بازديد مجروحان و خانواده‌هاي آنها رفتم، گفتند داعش يکي از شرطه‌هاي عراقي را خلع سلاح کرده و از او پرسيده کانکس مربوط به ايراني‌ها، کدام است و سپس آنها را به رگبار بسته است.

در اقدام تروريستي اخير در عراق که داعش مسئوليت آن را برعهده گرفته است، هدف، زائران ايراني بوده‌اند تا به اين واسطه بتوانند از ايران انتقام بگيرند. من اعتقاد دارم اين حادثه علاوه‌بر اينکه سند مظلوميت مردم ايران در مقابل تروريست‌هاست، سند افتخاري براي جمهوري‌اسلامي است زيرا ایران داعشي‌گري را که افسانه شکست‌ناپذيري آن در دنيا مطرح بود و حتي مسئولان کاخ‌سفيد هم پذيرفته بودند داعش، يک واقعيت است و بايد با آن کنار بيايند، شکست داد.
اگر جمهوري‌اسلامي با حضور مستشاري در منطقه و همچنين دفاع از حرمين، مانع پيشروي داعش نمي‌شد، آنها تاکنون بسياري از کشورهاي منطقه را ناامن‌تر کرده بودند؛ البته از آنجايي‌که ائتلاف آمريکا و 44 کشور دنيا در مبارزه با داعش ناکام ماند و هر روز، اسناد مشخصي از متحدان آمريکا در حمايت‌هاي مالي و تجهيزاتي از داعش لو مي‌رفت، ايران و متحدانش که لبنان، عراق، سوريه و روسيه بودند، توانستند داعش را مغلوب کنند و همين باعث انتقام آنها از جمهوري‌اسلامي، مردم مظلوم و زائران ايراني شده است.

اخيرا برخي مخالفان ايران مي‌گويند این کشور با داعش جنگ و درگيري ندارد؛ درحالي‌که مقامات کاخ سفيد معتقد هستند قدرت مقابله ايران با داعش، قوي‌تر از آمريکا بوده است؛ البته نبايد فراموش کنيم ايران علاوه بر جنگ با داعش، درگير جنگی طولاني با تروريسم است و خط اصلي جنگ با تروريسم را طراحي، هدايت و رهبري مي‌کند.
درواقع اين ايران است که هم مدافع حرمين است و هم حامي مردم مظلوم منطقه. درحالي‌که حيدر العبادي براي بازسازي استان موصل، نيروهايش را آماده مي‌کرد و با وجودي که همان زمان، تقاضاي همکاري نيروهاي آمريکايي را داشت، از آنها خواست از داعش حمايت نکنند.

بنابراين در پاسخ به ادعاي بي‌اساس مخالفان بيهوده‌گوي ايران، بايد گفت با حرف و ادعا نمي‌شود تلاش و زحمات ايران را در برابر داعش ناديده گرفت. هزينه‌هايي که مردم و زائران بي‌دفاع ايران در برابر اين حمايت پرداخت کرده‌اند، قابل کتمان و انکار نيست و انفجار اخير، سند مظلوميت مردم کشورمان و مقابله ايران با داعش و تروريست‌هاست؛ بنابراين، دنيا بايد بداند جمهوري ‌اسلامي ایران، کشوري است که اصيل‌ترين راهبرد مقابله با تروريسم را در جهان رهبري کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 606870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =