ایلنا نوشت: به دنبال مشاهده ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور، سازمان دامپزشکی کشور با صدور اطلاعیه ای از مردم خواست از مصرف طیور روستایی و پرندگان مهاجر بعنوان مهمترین عامل آلودگی جدا خودداری کنند.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«در پی دریافت گزارش تلفات غیرعادی در دو واحد پرورش طیور صنعتی در استان تهران همزمان با وقوع بیماری در برخی کشورهای اروپایی، هند و ... کارشناسان سازمان دامپزشکی کشور ضمن حضور در محل کانون های آلوده و اعمال ضوابط قرنطینه ای به منظور جلوگیری از گسترش آلودگی به سایر مناطق، نسبت به نمونه برداری های لازم اقدام نموده اند.
بر اساس نتایج آزمایشگاهی به دست آمده نوع بیماری، آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و تحت تیپ آن H5N8 و مشابه ویروس در گردش در اروپا است.

در همین ارتباط عملیات معدوم سازی گله های آلوده، پاکسازی و ضدعفونی واحدها به شکل بهداشتی و در حداقل زمان ممکن صورت پذیرفته است.

لازم است مدیریت واحدهای پرورش طیور صنعتی با تشدید ضوابط امنیت زیستی اقدامات لازم را در خصوص جلوگیری از ورود آلودگی به مزرعه معمول دارند.

از آنجایی که پرندگان مهاجر به عنوان مهمترین عامل ورود آلودگی به کشورها مطرح بوده و می توانند طیور روستایی را نیز آلوده كنند، از کلیه مردم شریف تقاضا دارد ضمن گزارش هرگونه تلفات غیرعادی، از خرید طیور روستایی از بازارچه ها و قبل از اطمینان از سلامت آن جداٌ خودداری نمایند.

بدیهی است سازمان دامپزشکی کشور به صورت شبانه روزی نظارت کامل خود را بر روند تولید گوشت مرغ و تخم مرغ اعمال نموده و شهروندان می توانند با تهیه این اقلام از مراکز معتبر و تحت نظارت این سازمان از سلامت آن اطمینان خاطر داشته باشند. اطلاعات تکمیلی در اطلاعیه های بعدی به اطلاع عموم خواهد رسید.»

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 606966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =