گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد تلویزیون برای پخش بازی‌های المپیک 4 میلیون دلار هزینه کرده‌است.

داریوش سعیدی: بازی های المپیک ریو تقریبا بیش از دو هفته، بخش عمده برنامه های شبکه 3 و ورزش را پر کرده بود. البته تنها معدودی از بازی های این تورنمنت پخش شد و حتی کم نبودند بازی های بچه های ایران که در همان مسابقات روی آنتن نرفتند اما در استودیوی تهران، جواد خیابانی و پیمان یوسفی و کلی کارشناس دانشمند، که این القاب را از جواد خیابانی می گرفتند، مثل امیراقبال شفیع که کم اطلاعات غیرقابل نیاز و گاها نه چندان موثق به مخاطبان ندادند!

این برنامه اما شاید یکی از گران قیمت ترین تولیدات تاریخ تلویزیون بوده است. اینکه تلویزیون پذیرفته و برای این رویداد حق پخش داده اتفاقی مهم است و اینکه البته پذیرفته پخش این بازی ها، ارزش چنین ارقامی هم دارد، اتفاقی بزرگ است اما اینکه تنها بخش کمی از رویدادها را روی آنتن برده، درحالی که خیلی از رشته های ورزشی پخش نشده، مشکلات و خط قرمزهای تلویزیون را هم نقض نمی کردند، دلیلی است که باعث تعجب می شود. در ادامه اصل خبر را به روایت سایت وزارت ورزش بخوانید:

سی و یکمین دوره بازیهای المپیک ریو از 15 تا 31 مردادماه با حضور بیش از یازده هزار ورزشکار از 27 کشور جهان در ریو دوژانیرو برگزار شد که پوشش رادیو و تلویزیونی این رویداد بزرگ ورزشی  با اعزام کاروانی 31نفره از صدا وسیما در حوزه های محتلف تولید ،فنی و خبر صورت گرفت.

ده ها گزارش خبری ،ارتباط زنده تلویزیونی و رادیویی و نیز گزارش های جنبی از رقابت ورزشکاران ایرانی و دیگر فعالیت های مربوط به بزرگترین رویداد ورزشی  جهان ، نتیجه تلاش گروه اعزامی از رسانه ملی بود که در شبکه های ورزش ،پرس تی وی ،سه و رادیو ورزش همچنین بخش های گوناگون خبری روی آنتن رفت.

رسانه ملی برای پوشش گسترده بازیهای المپیک، اقدامات مختلفی از جمله خرید حق پخش تلویزیونی مسابقات را از طریق اتحادیه ABUانجام داد.

این اتحادیه به نمایندگی از سازمان صدا و سیما و چند شبکه تلویزیونی دیگر آسیایی،حق پخش بازیهای المپیک را به صورت جمعی از شرکت ((دنتسو))خریداری کرد.حق السهم سازمان صدا و سیما از این خرید جمعی برای سه رویداد ورزشی  شامل المپیک زمستانی 2014 سوشی ،المپیک جوانان 2014 نانجینگ و المپیک تابستانی 2016 به میزان 4 میلیون دلار بود.

به منظور پوش رویدادهای مربوط به بازیهای المپیک ریو ، استودیو ،رژی،نودال ،بخش تدوین ،اتاق های صدا ،سیگنال‌های ورودی و خروجی در مرکز رسانه ای مسابقات آماده سازی و برقراری ارتباط و فعال سازی خطوط ارتباطی انجام شد.

41258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 606976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =