خوش‌شانسی روس‌ها؛ این بار شاید در فرانسه

روزنامه روسی کمرسانت با اشاره به پیشتازی فرانسوا فیون در کسب پیروزی انتخابات درون حزبی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه این موقعیت را برای روسیه مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روزنامه کمرسانت  فرانسوا فیون کاندیدای اپوزيسيون راستگرای فرانسه که در انتخابات ریاست جمهوری آینده  تعیین شده است می تواند گزینه خوبی برای تقویت همکاری ها با روسیه باشد.

به نوشته این روزنامه شانس این کاندیدا برای به عهده گرفتن رهبری فرانسه بالا است. پیروزی فیون در حالی است که مواضع نامزد دیگر حزب جمهوریخواه فرانسه در مورد روسيه از هم تفاوت داشتند.

فرانسوا فیون می‌گوید سیاست کنونی پاریس مسکو را به انزوا و رویارویی وادار می‌کند. مقامات روسيه در پاسخ می‌فهمانند: درصورت سر کار آمدن وی روابط مسکو و پاریس رو به بهبود خواهد رفت.

یوگنیا اوبیچکینا کارشناس دانشگاه دولتی روابط بین‌المللی مسکو خاطر نشان می‌کند اوضاع انتخابات آینده فرانسه از انتخابات سابق تفاوت محسوس خواهد داشت. بحران بدرازا کشیده، وارد صحنه شدن "دولت اسلامی"، عملیات تروریستی و همچنین موج جدید مهاجرت باعث شد مردم فرانسه به انتخابات توجه کنند و امروز نمی‌شود گفت چه کسی در این مبارزه پیروز مي‌شود. بنظر کارشناس، با توجه به فهرست کاندیداهای احتمالی جناح چپگرا، مي‌شود گفت کاندیدای حزب جمهوریخواه در انتخابات پیروز مي‌شود.

اما در حزب جمهوریخواه فیون توانست در مدت کوتاه بر کاندیداهای سرشناس چون سارکوزی رئیس‌جمهور اسبق و ژوپه نخست وزیر اسبق پیروز شود.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 607255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =