اظهارات دهقانی در مورد ادامه شهرک سازی‌های رژیم‌صهیونیستی

رژیم‌صهیونیستی پشت‌گرم به حمایت متحدانش همچنان به جنایات خود ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،غلامحسين دهقاني سفير و معاون نمايندگي كشورمان در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در جلسه مجمع عمومي اين سازمان كه با موضوع فلسطين برگزار شد، ضمن اشاره به تلاش‌هاي صورت گرفته براي كاهش آلام مردم فلسطين، دليل ناكامي اين تلاش‌ها را پافشاري رژيم صهيونيستي بر ادامه اقدامات جنايتكارانه و غير قانوني عليه فلسطينيان دانست.

دهقاني افزود: علي رغم درخواست‌هاي مكرر جامعه بين المللي و محكوميت رژيم صهيونيستي در مجامع بين المللي، رژيم صهيونيستي پشتگرم به حمايت معدود متحدانش همواره نسبت به اين خواسته‌ها بي اعتنايي كرده و متاسفانه هنوز جامعه بين المللي اقدامي براي پايان بخشيدن به بي كيفر ماندن مرتكبين اين جنايات انجام نداده است.

سفير نمايندگي كشورمان در ادامه به موارد متعدد نقض حقوق فلسطينيان از سوي رژيم صهيونيستي همانند تخريب خانه‌ها، جابجايي اجباري غير نظاميان، بازداشت و حبس غير قانوني شهروندان غير نظامي فلسطيني از جمله كودكان، خشونت و وحشت افكني توسط شهرك نشينان اسرائيلي و دست زدن به اقدامات غير قانوني، بويژه در مسجد الاقصي اشاره كرد كه بي وقفه ادامه دارند.

دهقاني با اشاره به تداوم محاصره غزه، آن را باعث ايجاد يك بحران عميق انساني و محروميت گسترده ميليونها فلسطيني دانست و گفت رژيم صهيونيستي با دست زدن به اينگونه اقدامات به طور عامدانه و سيستماتيك تك تك قواعد لازم الاجرا و اساسي حقوق بين الملل، از جمله حقوق بشر دوستانه، را نقض مي كند.

وي افزايش شهرك‌هاي يهودي نشين در اراضي اشغالي فلسطين را علاوه بر نقض فاحش كنوانسيون چهارم ژنو، ارتكاب جنايت جنگي دانست و گفت اين اقدامات نشان مي‌دهد كه رژيم صهيونيستي هيچگاه علاقه‌اي به صلح در فلسطين نداشته است.

دهقاني خواستار توجه و اقدام فوري جامعه بين المللي در خصوص مساله فلسطين شد و ادامه اشغال غيرقانوني و ظالمانه فلسطين را نه فقط باعث رنج و محنت فلسطينيان، بلكه منشا تنش‌هاي مختلف در منطقه خاورميانه دانست كه صلح و ثبات بين المللي را به مخاطره انداخته است. وي با انتقاد از شوراي امنيت سازمان ملل متحد عنوان كرد كه عليرغم اجماع جهاني بر غير قانوني بودن سياست‌ها و اقدامات رژيم صهيونيستي، شوراي امنيت كماكان در وضعيت فلج است و نتوانسته به وظايف خود عمل كند وي از اين شورا خواست تا به مسئوليت هاي خود تحت منشور ملل متحد جامه عمل پوشانده و رژيم صهيونيستي را مجبور به احترام به قواعد حقوق بين الملل و پايان دادن به جنايات جنگي، اشغال سرزمين فلسطين و نقض حقوق مردم فلسطين كند.

در پايان دهقاني بار ديگر به حمايت كامل دولت و مردم ايران از مردم ستمديده فلسطين تاكيد كرد و گفت ايران هر چه را در توان دارد انجام خواهد داد تا خواست مردم فلسطين مبني بر تشكيل يك فلسطين آزاد و شكوفا محقق شود.

49311

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 607529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =