وقف پایدارترین وماندگارترین نوع انفاق است

حجت الاسلام میرزایی در خطبه های پیش از نماز جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: اولین واقف جهان اسلام وجود ذی جود پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بود وائمه هدی هم این سنت حسنه را انجام ومردم را به اجرای آن سفارش نمودند.

به گزارش خبرآنلاین ،معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: در مکتب اسلام هدف از انفاق تنها فقرزدایی نیست بلکه رشد انفاق کننده هم مطرح است، دل کندن از محبوبهای خیالی وشکوفا شدن روح سخاوت از مهمترین آثار انفاق ومقوله وقف به عنوان یک احسان ماندگار ومیراث جاودان برای واقف وانفاق کننده است.


حجت الاسلام میرزایی بیان داشت: وقف پایدارترین وماندگارترین نوع انفاق است که میتواند در دنیای مادی ما روح تعاون وسخاوت وبرادری وبرابری را در عرصه های اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی جامعه ترویج نماید .


وی در ادامه تصریح کرد: از محل عواید یک موقوفه ای که قریب ۲۸۰ سال پیش توسط مرحوم آیت الله کرکوکی وقف شده و دیگر موقوفات امروزه بیش از ۴۰۰۰ اقلام کمک آموزشی برای دانش آموزان بی بضاعت تهیه شده، واز محل موقوفه مرحوم حاج محمد تقی اصفهانی به بیش از پانصد هزار نفر از زائرین اربعین حسینی خدمات پذیرایی واسکان داده شده وهزاران خدمات اجتماعی وفرهنگی توسط اداره کل اوقاف وامورخیریه استان کرمانشاه از محل نیات واقفین خیر اندیش برای مردم استان کرمانشاه ارائه شده است.


معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: بنای قلبی واجرایی اداره کل اوقاف وامورخیریه بر عمل امینانه نیات واقفین وتبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است واین مهم میسر نیست مگر با حضور مردم وکمک رسانی در عرصه وقف،با ایجاد وقف جدید خصوصاً وقف مشارکتی، واحیاء موقوفات به عنوان یک ثروت ملی، وتوجه توسعه وعمران بقاع متبرکه از طریق مشارکت مادی ومعنوی.


حجت الاسلام میرزایی افزود: دهه وقف فرصت مناسبی برای آشنایی بیش از پیش مردم با این سنت حسنه هست و هر چه قدر اطلاعات مردم نسبت به این سنت حسنه بالاتر باشد قطعاً میزان موقوفه خواری و تعدی به حقوق موقوفات کمتر خواهد شد.


وی در پایان از مسئولین، روحانیون، ذی نفوذان، صاحبان قلم، رسانه ها وهمه کسانی که دل در گرو اسلام واهلبیت دارند خواستار شد که برای احیاء مقوله وقف اداره کل اوقاف وامورخیریه استان کرمانشاه را یاری نمایند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 608228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =