رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان ظهر امروز (دوشنبه) به وقت محلی در ضیافت ناهاری که توسط «وانگ یی» همتای چینی‌اش ترتیب داده شده بود، شرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد جواد ظریف که در رأس یک هیات عالی سیاسی و اقتصادی و به دعوت «وانگ یی» وارد شهر پکن پایتخت چین شده است، ساعتی پیش با همتای چینی خود دیدار و گفت وگو کرد و پس از آن با حضور در یک نشست مطبوعاتی مشترک، به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

درضیافت ناهار «وانگ یی»، علاوه بر وزیران خارجه چین و ایران، شماری از مقامات بلندپایه و معاونان وزارت امور خارجه چین نیز حضور داشتند.

وزیر خارجه کشورمان قرار است تا ساعاتی دیگر با «جانگ گائو لی» معاون نخست وزیر چین دیدار داشته باشد.

ظریف صبح روزسه شنبه (فردا) و در دومین روز سفر خود به چین در دانشگاه پکن سخنرانی خواهد داشت و بعدازظهر نیز در همایش فرصت های سرمایه گذاری در ایران که با حضور تجار و بازرگانان دو کشور در محل هتل «کم پینسکی» پکن برگزار می شود، شرکت می کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه سفر خود که از هند آغاز شد، فردا شب راهی ژاپن می شود تا با مقامات عالی رتبه این کشور نیز در راستای توسعه مناسبات دوجانبه دیدار و گفت وگو داشته باشد.

سفر محمد جواد ظریف به چین دومین سفر وی به این کشور بعد از توافق هسته‌ای کشورهای عضو 1 +5 با ایران محسوب می شود.

در این سفر رئیسان 38 شرکت عمده وابسته به اتاق بازرگانی، 15 شرکت دانش بنیان وابسته به ستاد همکاری های علمی و فناوری و 8 بانک تجاری به همراه دیگر مقام های صنعتی، بازرگانی و علمی وزیر امور خارجه کشورمان را همراهی می کنند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 608940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =