ایسنا نوشت: رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی بر این نکته که مدیران باید روحیه نقدپذیری داشته باشند، تاکید کرد.

حجت الاسلام محسن رهامی که در تالار فردوسی دانشگاه کردستان  سخن می‌گفت،  با بیان اینکه روز دانشجو وسیله‌ای است که سالی یک بار با دانشجوها به صحبت بپردازیم، گفت: وجود روز دانشجو به قبل از انقلاب باز می‌گردد و مرتبط با نظام و جنبش‌های دانشجویی است و برپایی آن هیچ ربطی به دولت ندارد و نظام دانشجویی با برپایی چنین جلساتی وسیله ارتباط ما با دانشجوها را فراهم کرده است.

وی اظهار کرد: یکی از مولفه‌های جنبش دانشجویی مخالفت با دخالت کشورهای خارجی در امر داخلی است که در ۶۵ سال اخیر این مولفه زنده مانده است.

 رهامی عنوان کرد:این روزها نقدهای سازنده از سوی دانشجویان بیان می‌شود اما بعضی اوقات گوش شنیدن نقد وجود ندارد و این نقدها شنیده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: در دانشگاه‌ها اندیشه و دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد و محیط های دانشگاهی دولت و مشکلات آن را خواهند دید و نقد آنان موجب پیشرفت خواهد شد که در جلسات متعدد این مهم گفته شده است.

رهامی گفت: یک دانشجو با فرد عادی از نظر بینش تفاوت دارد و دید نقادانه دانشجویان باعث سازندگی خواهد شد و باید به این نکته توجه کرد که نقد حق دانشجو و محیط‌های دانشگاهی است.

وی ادامه داد: باید این تفکر فراموش شود که در صورت بیان نقد مشکلی در آینده برایمان پیش خواهد آمد و در طرف مقابل هم یک مدیر باید دید نقادانه داشته باشد و با نقدهای سازنده اطرافیان خود باعث قدرت محیط کار خود شود.

وی به فراز و نشیب‌های جنبش دانشجویی پرداخت و گفت: در دوران انقلاب جنبش‌های چپ و توده از جنبش‌های قدرتمند آن زمان بودند که با گذر زمان و آمدن حضرت امام (ره) و روحانیون این جنبش‌ها جای خود را به جنبش‌های دینی دادند آنچنان که نهج البلاغه، تفسیر قرآن آیت الله طالقانی و عکس‌های امام خمینی جایگزین عکس‌های چگوارا که در آن زمان در خوابگاه بود، شد.

رهامی افزود: روحیه و افت و خیزهای دانشجویی ممکن است متفاوت باشد اما هدف یکی است و همه طرافدرا آزادی خواهی با نگرش‌های متفاوت هستند.

رهامی با بیان اینکه مدیران باید روحیه نقدپذیری داشته باشند، افزود: مدیران و مسئولان امروز نقدکنندگان جوان سال‌های انقلاب دولت پهلوی هستند و حال دانشجویان با تفکرات جدید مسئولان امروزی را نقد خواهند کرد.

وی عنوان کرد: باید نقد همه دانشجوها و جنبش‌های دانشجویی در راستای بهبود وضعیت جامعه شنیده شود و نباید انگ سمت و جناح به آنان چسبیده شود چون ایران خانه‌ی ماست و همه جزوی از آن هستیم.

رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات عنوان کرد: انتقاد خدشه‌ای به نظام وارد نخواهد کرد، بلکه باعث تقویت آن نیز خواهد شد.

رهامی در پایان خاطرنشان کرد: نباید از اشتباهات بعضی از مسئولان چشم پوشی کرد، بلکه باید بر آنها اشکال گرفته شود که تلنگری برای آنان و افراد دیگر شود تا همانند سال‌های قبل توسط افرادی پول‌های کلان از کشور خارج نشود و آن پول‌ها در راستای سازندگی کشور خرج شود.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 609040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =