ایسنا نوشت: نخست وزیر انگلیس ضمن تأکید بر اینکه امنیت شورای همکاری خلیج فارس بخشی از امنیت این کشور است، گفت: ما همکاری جدیدی در زمنیه تقویت امنیت هواپیمایی با شورای همکاری خلیج فارس خواهیم داشت.

به گزارش سایت ارم نیوز، ترزا می، نخست وزیر انگلیس در سفرش به بحرین برای شرکت در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس گفت: امنیت شورای همکاری خلیج فارس بخشی از امنیت انگلیس است. ما همکاری جدیدی در زمینه تقویت امنیت هواپیمایی با شورای همکاری خلیج فارس خواهیم داشت و با این کشورها برای اجرای سامانه‌های کارآمدتر جهت تأمین امنیت مسافران و مشارکت کارشناسان برای شناسایی تروریست‌ها در فرودگاه‌ها تلاش خواهیم کرد.

وی در جریان بازدید از نیروهای دریایی انگلیسی در پایگاه "خلیفه بن سلمان" در شرق بحرین از تشکیل کارگروه مشترک "انگلیس- شورای همکاری خلیج فارس" درباره مبارزه با تروریسم و امنیت جهت تقویت همکاری درباره امنیت مرزها و مقابله با حمایت مالی از تروریست‌ها و محافظت از زیرساخت خبر داد. اولیت کارگاه این کارگروه‌ هفته آینده در قطر برگزار خواهد شد.

می اعلام کرد که سه کارشناس انگلیسی متخصص در زمینه اطلاعات برای کمک به ارتقای توانایی‌های نهادهای شورای همکاری خلیج فارس تعیین شده است و احتمالا این کارشناسان ماه میلادی جاری به منطقه بروند.

وی خطاب به نیروهای انگلیسی در بحرین گفت: همگی شما نقش فعالی را در اجرای چشم‌انداز جهانی انگلیس با تلاش‌های بسیارتان ایفا می‌کنید. شما باید به خودتان افتخار کنید و انتخاب شما به عنوان نیروهای ائتلاف ضد داعش نشان دهنده اعتماد به توانایی و لیاقت و قدرت نیروی دریایی انگلیس است. نیروی دریایی انگلیس نقش حیاتی در تقویت امنیت دریایی و مشارکت در عملیات برای محافظت از کانال‌های دریایی در برابر هرگونه تهدیدات دارد.

ترزا می گفت: خاورمیانه یک سوم نفت جهان و ۱۵ درصد از صادرات گاز را دارد.

از سوی دیگر، ترزا می با ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در بحرین دیدار و درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه با وی گفتگو کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 609786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =