عابدینی می گوید در صورت تولید آدیداس در تهران، تنها فروشگاههای این برند می توانند لباس‌ها را بفروشند.

سعید اکبری- خبرگزاری خبرآنلاین؛ امیر عابدینی رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال اخیرا همراه با تاج رئیس فدراسیون فوتبال و ساکت رئیس سازمان تیم های ملی، سفری به آلمان داشت. در این سفر آنها رودروی مدیران آدیداس نشستند تا بحث های مهمی با آنها داشته باشند. یکی از این بحث ها انتقال تکنولوژی دوخت آدیداس به ایران بود. عابدینی در گفت و گو با خبرآنلاین درباره جزئیات این جلسه توضیحات بیشتری می دهد.
آقای عابدینی درباره جلسه ای که با آدیداس داشتید صحبت کنید. شما در این جلسه چند هدف داشتید؟
ما در این جلسه چهار هدف مهم داشتیم. خب اولین هدف که اسپانسرینگ لباس های تیم ملی بود. دوم اینکه آدیداس تکنولوژی خود را به ایران منتقل کند. این بخش عمده کار ما با آنهاست. سوم اینکه بتوانیم با نمایندگی آسیایی آدیداس از نزدیک کار کنیم و آخر اینکه نمایندگی هایی را که در ایران دارند، به رسمیت بشناسند تا بتوانند کار کنند. این مواری بود که درباره آدیداس با آنها بحث کردیم و فکر می کنم تائیدیه آن را هم گرفته ایم. انشالله بعد از یک هفته دوباره پیگیری ها را ادامه می دهیم.
این را قبول دارید که راه اندازی تولیدی آدیداس در ایران خیلی سخت است؟
ما در یکی دو سال اول همکاری فقط بحث اسپانسرشیب داریم ولی بعد از آن در این زمینه اقدام های مهمی می کنیم. این مسئله برای ایران اهمیت زیادی دارد.
آدیداس در گذشته قرار بود با ایران کار کند ولی این اتفاق نیفتاد. گویا آنها گلایه هایی هم داشتند. آیا در این جلسه صحبتی در این مورد کردند.
نه اصلا صحبتی نبود. ببیند این بار ما می خواستیم مستقیم با آدیداس کار کنیم. یک موقع هست ما با نماینده این شرکت جلسه داریم ولی این بار فرق می کرد. ما با مدیریت اصلی این برند معتبر در آلمان و در نزدیکی شهر دوسلدورف جلسه داشتیم. این اتفاق خوبی بود که افتاد.
آیا شما درباره مفاد قرارداد هم حرف زدید. اینکه آدیداس یک میلیون دلار سالیانه لباس مجانی به ایران بدهد؟
نه ما درباره مفاد قرارداد صحبت زیادی نداشتیم. قرار شد که با نمایندگی آدیداس در آسیا جلسه بگذاریم و در آن جلسه درباره جزئیات قرارداد حرف بزنیم. ولی باید بگویم در کل جلسه خوبی داشتیم و خیلی خوشحالیم که آدیداس از خواسته های ما حمایت کرد.
آقای عابدینی خیلی ها موضوع انتقال تکنولوژی آدیداس و راه اندازی تولیدی این برند در ایران را فقط یک شوخی می دانند.
پس چطور چین و ترکیه این کارها را کرده اند؟
چین و ترکیه تکلیف شان فرق دارد. چرا امارات که مرکز عمده پخش آدیداس در خاورمیانه است تولیدی ندارد؟
امارات بیشتر نامش به عنوان مصرف کننده مطرح است.
یعنی ممکن است واقعا چنین اتفاقی بیفتد؟
ما به دنبالش هستیم. ببینید ما یک وقتی هست که پژو می خریم و می آوریم. یک وقتی هم هست که می گوئیم خودمان پژو را می سازیم و شما نظارت کنید. چرا ما به دنبال این هستیم؟ به خاطر اینکه گمرکی پارچه نسبت به لباس دوخته شده برای ما بسیار پائین تر در می آید. از سویی می توانیم اشتغال ایجاد کنیم و یکسری ها بیایند و کار کنند. چرا چنین چیزی ممکن نباشد؟ مگر ما نمی توانیم آدیداس را در سطحی که آنها می خواهند، بدوزیم؟ فقط لازم است ماشین دوخت شان را داشته باشیم. پارچه با همان الیاف و کیفیت بالا در اختیارمان قرار بگیرد. قطعا در این صورت ما می توانیم لباس های خوب بدوزیم. ایران بازار بزرگی است. به نفع همه ماست که تکنولوژی آدیداس به کشورمان منتقل شود نه اینکه ما لباس تولید شده وارد کشور کنیم.
ولی تولیدی...
ببینید چرا سوال هایی می پرسید که اعصاب من را خرد می کنید؟ اتفاقی که شما درباره اش حرف می زنید، درست نیست. ما هی فکر می کنیم قرار است امیر عابدینی لباس ها را بدورزد. من این کار را نمی کنم. قرار است آیداس مدیریت کند و وقتی خودش مدیریت می کند جنس بی کیفیت تولید نمی شود.انتقال تکنولوژی یعنی اینکه ما تکنولوژی را به کشورمان بیاوریم و کارخانه راه اندازی کنیم. این به نفع منافع ملی ماست. البته ما در تولید ماشین دچار اشتباه بزرگ شدیم و کیفیت کار پائین آمد ولی قرار نیست این بار چنین اتفاقی بیفتد.
منظورمان را متوجه نشدید. منظور ما این نیست که تولیدی ها در ایران بی کیفیت بدوزند. در ایران تولیدی هایی وجود دارند که کپی رایت را رعایت نمی کنند و لباس قلابی تولید می کنند. مشابه اتفاقی که برای آل اشپورت یا جیووا افتاد. البته این برندها هم کیفیت نداشتند. بحث این است که اگر فردا روزی تولیدی هایی آدیداس قلابی تولید کردند، تکلیف چیست؟ آیا آدیداس در این باره با شما بحث کرده است؟
ببیند من همین جا با اطمینان می گویم برندی مثل آدیداس کپی کردنی نیست. مردم به سادگی می توانند بفهمند که این جنس قلابی است یا اصل است. ضمن اینکه قرار نیست هر فروشگاهی آدیداس بفروشد. قرار شده نمایندگی های ویژه آدیداس کاملا مشخص شود. یعنی اگر ما الان 5 تا نمایندگی داریم، تعدادشان بشود 10 تا و همین نمایندگی ها فقط لباس آدیداس بفروشند نه نمایندگی دیگری. این می شود کپی رایت. در قرارداد هم قطعا آدیداس چیزهایی می خواهد و ما باید بستر را مهیا کنیم تا این اتفاق هایی که درباره اش حرف زدید، نیفتد. ببیند در مملکت ما خیلی چیزها تولید می شود. بعضی هایشان کیفیت دارند و بعضی هایشان نه. بنده به شما می گویم جنس چینی مزخرف وارد این کشور می شود و بعضی ها به به و چه چه می کنند. همین ماشین چینی را نگاه کنید. من چند روز پیش دیدم صدای یکی از مدیران صنعتی کشور هم در آمد. او می گفت چینی ها کاربراتور را در کشور خودشان حذف کرده اند چون باعث آلودگی می شود ولی ماشینی به ایران می فرستند که کاربراتوری است. این یعنی چه؟ بنده به شما عرض می کنم قرار است کاری که انجام دهیم کاملا تخصصی است. ما درخواست مان را برای انتقال تکنولوژی داده ایم و آنها هنوز قبول نکرده اند. انشالله که بپذیرند.

 

252 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 610324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید NL ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
    6 0
    ایشون حرف زیاد میزنن از حرف تا عمل فاصله بسیار است