فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر لزوم تمرکز در حوزه امنیت اخلاقی - اجتماعی با اتخاذ رویکرد نظام مند و روش های مناسب گفت: بر موضوعات امنیت اخلاقی - اجتماعی چون برخورد با بدحجابی و ... با اتخاذ روش های مناسب و رویکردهای نظام مند تمرکز داریم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از سایت پلیس؛ سردار حسین اشتری در همایش روحانیون سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با تبریک سالروز به امامت رسیدن حضرت حجت بن الحسن و آغاز امامت و ولایت حضرت ولی عصر (عج) و با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این همایش به ویژه حجت الاسلام والمسلمین "بهرامی" اظهار کرد: سازمان عقیدتی سیاسی ناجا نقش موثری در پیشبرد اهداف و برنامه ها ی نیروی انتظامی دارد.

وی گفت: قدردان زحمات روحانیون و کارکنان این مجموعه هستیم، ارتباط مستمر و نزدیک مسئولان عقیدتی سیاسی با کارکنان در جلب اعتماد آنها و حل بسیاری از مشکلات کارگشا است.

فرمانده نیروی انتظامی به اقدامات کمیسیون صیانت از کارکنان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با اقدامات و بررسی های صورت گرفته، میزان جرایم کارکنان کاهش داشته و یکی از مجموعه های که در کاهش جرایم کارکنان نقش موثری دارد، سازمان عقیدتی سیاسی است؛ ترویج و تقویت فضای دینی، انقلابی و اسلامی در نیروی انتظامی یک ضرورت است چرا که فضای دینی و انقلابی و تمرکز و تقویت این مهم منشأ خیر و برکات بسیاری است.

سردار اشتری ادامه داد: وجود روحانیون عزیز در مراکز انتظامی موجب تزریق روحیه دینی و اسلامی و ارتقاء بار معنوی در این مراکز می شود.

وی تأکید کرد: خوشبختانه فضای دینی و اسلامی در نیروی انتظامی وجود دارد اما باید با اتخاذ راهکارهای مناسب به دنبال تقویت این فضا باشیم.

عالی ترین مقام انتظامی کشور گفت: اقدامات اثربخش عقیدتی سیاسی منتج به ارتقاء ناجا می شود و در این راستا بنده به کلیه معاونت ها و پلیس های تخصصی مبنی بر همکاری با سازمان عقیدتی و سیاسی تأکید داشته ام.

وی اضافه کرد: صرفا با تکیه بر امکانات نمی توان بر محدودیت ها و مشکلات فائق آمد، امروز برای رسیدن به اهداف باید با برنامه ریزی دقیق و روحیه جهادی اقدام کنیم، فراتر از امکانات و دستورالعمل ها؛ داشتن روحیه جهادی، ابتکار عمل و دلسوزی لازم است.

عالی ترین مقام انتظامی کشور گفت: باید گفتمان و عمل مان همسو بوده تا اثرگذاری و کارآیی لازم را داشته باشد چرا که تضاد گفتمان و عمل مان می تواند آثار سوئی را به جا بگذارد.

سردار اشتری گفت: در هر مسئولیتی باید منشاء خیر و اثرگذاری باشیم، در سازمان عقیدتی سیاسی گام های مطلوبی برداشته شده و اقدامات مثبتی صورت گرفته و ترویج فرهنگ قرآنی یکی از اقدامات مطلوب این سازمان است.

وی خطاب به جمع حاضر ادامه داد: آشنایی و بصیرت در موضوعات روز یکی از نیازهای ضرروی است؛ تقویت، بصیرت و بینش سیاسی کارکنان در موضوعات مبنایی و مواضع سیاسی نظام از الزامات است.

وی گفت: تابع دستورات و منویات مقام معظم رهبری هستیم. دفاع و صیانت از اصل نظام و ولایت فقیه را در هر زمان و مکان وظیفه خود می دانیم و گوش به فرمان رهبر حرکت می کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با بیان اینکه کاهش آسیب های اجتماعی از تأکیدات مقام معظم رهبری است، گفت: یکی از اولویت های نیروی انتظامی حل و کاهش آسیب های اجتماعی است و در این راستا استفاده از ظرفیت سازمان عقیدتی سیاسی نیز کارگشا است.

وی تأکید کرد: بر موضوعات امنیت اخلاقی - اجتماعی چون برخورد با بدحجابی و ... با اتخاذ روش های مناسب و رویکردهای نظام مند تمرکز داریم.

وی در ادامه صیانت از کارکنان و بهبود وضعیت معیشتی کارکنان را نیز از برنامه های اولویت دار برشمرد و گفت: گام های مثبتی در این زمینه برداشته شده است.

فرمانده نیروی انتظامی خطاب به روحانیون سازمان عقیدتی سیاسی ادامه دا د: وجود شما در مجموعه نیروی انتظامی منشأ خیر و برکت است و ظرفیتی که در این سازمان وجود دارد می تواند به تعالی سازمان کمک کند.

وی ادامه داد: بالاترین افتخار ما این است که در مجموعه ای فعالیت می کنیم که مقام معظم رهبری فرمانده کل قوا است و برای نظم و امنیت کشور تلاش می کنیم و چه افتخاری بالاتر از این است.

سردار اشتری تأکید کرد: سبزپوشان ناجا نیروهای انقلابی هستند که دل در گرو امام و رهبری دارند و پاسدار حقیقی ارزش های نظام و انقلاب می باشند.

وی گفت: نیروی انتظامی در راستای منویات و تدابیر مقام معظم رهبری حرکت می کند ودر این مسیر هر روز ثابت قدم تر از گذشته است و ان شاء الله بتوانیم سرباز خوبی برای مقام معظم رهبری و خدمتگزاری شایسته برای مردم باشیم.

تقویت فضای دینی و انقلابی در ناجا از ضروریات است

حجت الاسلام والمسلمین " بهشتی پور" جانشین عقیدتی سیاسی ناجا در همایش نیز با بیان اینکه بینش، گفتمان حرکت و اقدام مان باید ولایی باشد، اظهار کرد: شناخت خط امام و حرکت در مسیر آن و ترویج فرهنگ "ولایت پذیری" یکی از وظایف اصلی روحانیون است.

وی با بیان اینکه اشراف بر برنامه های سازمان عقیدتی سیاسی از وظایف اصلی روحانیون حاضر در این مجموعه است، افزود: ارتقاء برنامه های عقیدتی سیاسی از اولویت ها می باشد.

جانشین عقیدتی سیاسی ناجا ادامه داد: تقویت فضای دینی و انقلابی در ناجا از ضروریات است و در این راستا باید راهکارهای مناسبی را اجرایی کرد.

وی اضافه کرد: در فعالیت ها، اقدامات فرهنگی و عقیدتی باید "مشارکت همگانی" وجود داشته باشد و از ظرفیت افراد توانمند نیز برای انجام فعالیت های تبلیغاتی و عقیدتی بهره مند شد.

بهشتی پور با بیان اینکه خوشبختانه نیروی انتظامی یک مجموعه دینی ، انقلابی و اسلامی است ، ادامه داد: ترویج فرهنگ قرآنی از طریق آزمون حفظ قرآن یکی از برنامه های محوری سازمان عقیدتی سیاسی است که به جد دنبال می شود، هر چند که در اجرای این آزمون به دنبال ارائه آمار و ارقام نیستیم و صرفا ترویج فرهنگ قرآنی و دینی مد نظر است.

وی با بیان اینکه ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از مأموریت های ناجا است، گفت: باید در این زمینه فرهنگ سازی کنیم.

جانشین عقیدتی سیاسی بر تحکیم بنیان خانواده نیز تأکید کرد و گفت: تحکیم بنیاد خانواده و اهمیت به مسئله "خانواده محوری" می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

وی در پایان گفت: ان شاءالله در خدمتگزاری توفیق روزافزون داشته باشیم و بتوانیم در اجرای منویات مقام معظم رهبری سرباز خوبی باشیم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 610803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =