ایرنا نوشت: آیت الله مصباح یزدی گفت: ملت اگر بخواهد سرافراز بماند باید این نظام اسلامی بماند، نظام نیز زمانی باقی می‌ماند که نیروی انتظامی قوی داشته باشد.

آیت الله محمد تقی مصباح یزدی شنبه شب در جمع برخی فرماندهان نیروی انتظامی در سالن همایش های این موسسه افزود: کشور برای تامین امنیت نیاز به نهادهایی مقتدری مانند نیروی انتظامی، ارتش و ... دارد و باید این نهادها تقویت شوند.

وی گفت: ارزش کارهای خداپسند بیش از آنکه به کیفیت و مسائل ظاهری متکی باشد به نیت انجام آن بستگی دارد.

آیت الله مصباح یزدی به عنوان نمونه گفت: رفع ظلم از افراد که در حیطه وظایف نیروی انتظامی است باعث ارضای وجدان اجتماعی خواهد شد ولی همین اقدام زمانی لذت بخش و ماندگار است که با نیت خالص و برای رضای خداوند انجام شده باشد.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه هر کس برای کار خود انگیزه خاصی دارد، تصریح کرد: عده ای به خاطر اینکه نظام اسلامی، وطن آنها می باشد می گویند اگر نظام تقویت نشود و خدای نکرده سقوط کند و وطن ما به خطر می افتد و انگیزه باطنی اینجا از تقویت نظام، ملیت است.

وی ادامه داد: این ملت اگر بخواهد سرافراز بماند باید این نظام اسلامی بماند، نظام نیز زمانی باقی می ماند که نیروی انتظامی قوی داشته باشد.

وی یادآورشد: برخی دیگر نیز فراتر از ملت ها می اندیشند، بحث دین و مذهب را مطرح می کنند، به عنوان نمونه، عراق کشور شیعه بوده و بندگان خاص خدا در آنجا زندگی می کنند و اینجا دیگر بحث ملیت در کار نیست بلکه شیعه و مسلمانان اصل قرار می گیرند.

آیت الله مصباح یزدی گفت: اما ارزش کاری که برای خداوند متعال باشد با هیچ اقدام و کار دیگر قابل مقایسه و سنجش نیست.

وی ادامه داد: محاسبات ما با محاسبات ملکوتی مقداری تفاوت دارد، باید معرفت و اخلاص خود را بیشتر کنیم، اگر امروز دست کسی را گرفتیم فکر این نباشیم روزی او از ما تشکر کند، بلکه باید فراموش کنیم و کار ما برای خدا باشد.

آیت الله مصباح یزدی افزود: در فرهنگ اسلامی ارزش کارها بستگی به نیت افراد دارد، کسی ثروت خود را صرف ساخت بیمارستان مجهز کرده ولی این کار را کرده که مردم به او رای دهند و نماینده شهر شود،با وجودی که هزاران نفر از این بیمارستان استفاده کرده و شفا پیدا می کنند ولی این فرد هیچ چیزی دریافت نمی کند، چون نیت برای غیر خدا بود.

گفت: نیروی انتظامی افتخار خدمت رسانی در نظام جمهوری اسلامی و تامین امنیت را برعهده دارد ولی تنها زمانی این کارها ارزش دارد که نیت خدایی داشته باشند و کار برای غیرخدا، بدون فضیلت است.

آیت الله مصباح یزدی اظهار داشت: ما باید همت خود را بالا ببریم. کارهایی که انجام می دهیم برای کار، مزد، تعریف و تمجید دیگران و ارتقا نباشد.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 610941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =