۰ نفر
۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱

سریال تاریخی «کوچک جنگلی» داستان قیام میرزا کوچک خان علیه استبداد رضاخانی و استعمار انگلیسی، از یکشنبه ۲۱ آذرماه به روی آنتن شبکه افق می رود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سریال تلویزیونی «کوچک جنگلی»، یکی از مجموعه‌های تلویزیونی پر طرفدار دهه ۶۰ است در ژانر تاریخی، حماسی و سیاسی به کارگردانی بهروز افخمی و با حضور جمع زیادی از هنرمندان که زندگی و مبارزات میرزا کوچک‌خان جنگلی در مبارزه با استبداد رضاشاهی و استعمار انگلیس را به تصویر می‌کشد. این سریال کوشیده است زوایایی از قیام میرزا کوچک خان و مردم گیلان را با نگاهی تحلیلی، به نمایش بگذارد.

«کوچک جنگلی» اما داستان همه قیام میرزا نیست، این سریال تنها دوره اول قیام او را به تصویر کشیده، یعنی دوره‌ای از شروع قیام و شکل‌گیری هیات اتحاد اسلام تا ورود نیروهای تیمورتاش به رشت و راهپیمایی طولانی جنگلی‌ها به سمت شرق گیلان که در نهایت به تسلیم شدن حاج احمد کسمایی و اعدام دکتر حشمت منجر شد.

علیرضا مجلل در این سریال نقش میرزا کوچک خان را ایفا کرده و از دیگر بازیگران آن می‌توان به مهدی هاشمی، اکبر معززی، جهانگیر الماسی، جمشید گرگین، منوچهر حامدی، اسماعیل محرابی، فتحعلی اویسی و حسین خانی‌بیک اشاره کرد.

موسیقی تیتراژ انتهایی «کوچک جنگلی» توسط سید محمد میرزمانی ساخته شد و خوانندگانی محلی گیلان، تورج زاهدی و ناصر مسعودی آواز آن را اجرا کرده‌اند.

این سریال قرار است از یکشنبه ۲۱ آذرماه هر روز از شنبه تا چهارشنبه به روی آنتن شبکه افق برود.

علاقه‌مندان به مجموعه‌های تاریخی می‌توانند هر شب ساعت ۲۳:۰۰ بیننده «کوچک جنگلی» از این شبکه باشند؛ تکرار این سریال نیز هر روز ساعت های ۹:۳۰ و ۱۴:۳۰ پخش می‌شود.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 610952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =