موج اخبار جعلی در توئیتر از تهدید اتمی پاکستان علیه اسرائیل تا مرگ بریتنی اسپییرز

شکی نیست که اخبار جعلی می‌تواند عواقب وخیمی داشته باشد و اگر این خبر مربوط به مسائل اتمی باشد، می‌تواند بشر را به سمت‌وسوی جنگ و نابودی بکشاند.

به گزارش خبرآنلاین، چند روز پیش خبری توئیت شد مبنی بر اینکه اگر پاکستان به سوریه نیرو بفرستد، اسرائیل به پاکستان حمله اتمی می‌کند.

بلافاصله وزیردفاع پاکستان خواجه عاصف ضمن واکنش به این خبر اعلام کرد کشورش در صورت لزوم دربرابر اسرائیل از بمب اتم استفاده خواهد کرد.

وی بعداً که فهمید اظهارات فردی به نام موشه یالون وزیر دفاع پیشین اسرائیل اصلاً وجود ندارد، سخنان خود را برگرداند و گفت پاکستان از قدرت بازدارندگی اتمی خود برای صلح استفاده می‌کند.

در طول برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز اخبار جعلی در فیس‌بوک و توئیتر باعث شد تا روند انتخابات به سمت و سویی رود که دو طرف دموکرات و جمهوری‌خواه یکدیگر را به ساخت اخبار جعلی متهم کنند.

بعداً فیس بوک اعلام کردالگوریتم جدیدی برای مبارزه با اخبار جعلی روی دیتابیس خود نصب می‌کند و توئیتر هم اعلام کرد با روش مقایسه خودکار یک توئیت با اخبار موثق از منابع رسمی، جلوی انتشار اخبار دروغین و جعلی را می‌گیرد.

اما دیروز با انتشار خبر فوت بریتنی اسپییرز آنهم با اکانت رسمی سونی در اینترنت موج جدید اخبار دروغین گسترش پیدا کرد و بعداً معلوم شد هکرهای غیر انگلیسی‌زبان با هک اکانت توئیتر سونی، این خبر جعلی را منتشر کرده‌اند.

لزوم مبارزه با اخبار جعلی در فضای مجازی این روزها شبکه‌های اجتماعی بزرگ و کوچک را در برگرفته و برنامه نویسان دنبال راه حل‌های جدید برای مبارزه با این‌گونه اخبار هستند.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 616782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =