ایرنا نوشت: متخصصان امنیتی معتقدند که سیستم های رزرو پرواز فاقد حداقل تدابیر امنیتی لازم بوده و در برابر حمله هکرها کاملا آسیب پذیر هستند.

هکرها با استفاده از این ضعف امنیتی به سادگی می توانند اطلاعات پروازها را تغییر داده و امتیازات ویژه مسافران خطوط هوایی را از بین ببرند.
مشکل امنیت سیستم های رزرو پرواز از جایی آغاز می شود که کد شش رقمی مورد استفاده این سیستم ها برای شناسایی مسافران، دارای ساختار قابل پیش بینی است.
دو متخصص امنیتی که گزارش کامل تحقیقاتشان در کنفرانس Chaos Communications در آلمان ارائه شد، برای بررسی موضوع، ساختار امنیتی سیستم های رزرو پرواز را بازبینی کردند و توانستند به سادگی شماره پرواز و صندلی رزرو شده برای یک خبرنگار را تغییر دهند.
این متخصصان در یک وبلاگ در این رابطه گفتند: «سیستم رزرو پرواز مورد استفاده در اغلب خطوط هوایی در سال های دهه 1970 و 1980 میلادی طراحی شده است. با وجود به روز رسانی این سیستم ها با استفاده از خدمات وب، ساختار امنیتی آنها بدون تغییر باقی مانده و دارای ضعف های بزرگی است.»
به طور خاص، این سیستم ها فاقد سازوکار شناسایی و اعتبارسنجی اشخاصی هستند که درخواست اطلاع یا ویرایش جزئیات پرواز را برای آنها ارسال می کنند. همچنین در اغلب سیستم ها هیچ محدودیتی برای تعداد درخواست های ارسالی وجود ندارد.
از طرفی ساختار کد شناسه مورد استفاده برای مشتریان به گونه ای است که تعداد کاراکترهای محدودی دارد و یک هکر از طریق بمباران سیستم با درخواست های متعدد به سادگی می تواند اطلاعات مسافران را به دست آورد.
دسترسی به این اطلاعات امکان سرقت اطلاعات شخصی، حذف و انتقال مزایای ویژه مسافران مستمر و بهره برداری از اطلاعات به منظور اجرای حملات فیشینگ را در اختیار هکرها می گذارد.
بر اساس نتایج این تحقیقات، اقدام سریع شرکت های هوایی برای ترمیم ساختار امنیتی سیستم های رزرو پرواز، امری ضروری است.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 617587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =