نمایندگان مجلس، شرایط اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در برنامه ششم توسعه را مشخص کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قانون هدفمند کردن یارانه‌ها 6 سالگی خود را همراه با برنامه ششم توسعه می‌گذراند؛ اما تحت شرایط خاص.

مجلس امروز شرایطی برای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در برنامه ششم توسعه گذاشتند. براساس مصوبه مجلس، دولت مکلف به واریز پول حاصل از قانون هدفمندی یارانه‌ها به خزانه شد.

همچنین براساس پیشنهاد محمد دهقان، نماینده مردم طرقبه و شاندیز در مجلس، یک بند به ماده 40 لایحه برنامه ششم توسعه الحاق خواهد شد. براساس این بند الحاقی، به منظور ایجاد شفافیت در اجرای قانون، دولت مکلف است دریافت‌ها و پرداخت‌های مرتبط با قانون هدفمندکردن یارانه‌ها را در جدول جداگانه‌ای حاوی اقلام زیر همراه با بودجه‌های سنواتی به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند:

الف- کل دریافتی‌های حاصل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها

ب- مالیات بر ارزش افزوده مرتبط با آن

ج- سهم شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده انرژی به تفکیک هر شرکت

د- سهم سازمان هدفمندکردن یارانه‌ها به منظور اختصاص به پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی به خانوارها، کمک به بخش سلامت و حمایت از تولید و اشتغال از طریق تامین اعتبارات مربوط به اجرای قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی مصوب 1390 و قانون توسعه حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت مصوب 1386

بر اساس تبصره یک این ماده الحاقی به ماده ۴۹ لایحه برنامه ششم توسعه دولت مکلف است سهم سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها از دریافتی‌ها را هرساله در ردیف منابع بودجه عمومی و مصارف مرتبط با آن را در ردیف‌های مستقل و جداگانه در اقلام بودجه عمومی درج کند.

بر اساس تبصره دوم این ماده الحاقی، استفاده از منابع مذکور به هر نحوه دیگر در حکم تصرف غیرقانونی در اموال عمومی است.

براساس تبصره سه ماده الحاقی مذکور، دولت مکلف است گزارش تفصیلی این بند را هر ۶ ماه به دیوان محاسبات کشور و مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

 

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 618049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
    1 2
    یارانه هیچ منفعتی برای مردم نداشته و فقط دولت را در تنگنا قرار داده . حداقل بعد از انتخابات باید حذف شود و پول آن صرف کمک بتولید شود که خود تلید کننده و کارگر هر دو سود میبرد و شعل ایجاد میشود .خدا بنیان گذار یارانه را نبخشد .