«خبرجنوب» نوشت: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: در سال جاری 1110 نماد اعتماد برای کسب و کار مجازی در فارس صادر شده است.

علي همتي در همايش نماد اعتماد الكترونيكي افزود: براساس اطلاعات اعلام شده از سوي مركز توسعه تجارت الكترونيكي در سال جاري 21 هزار و 774 نماد اعتماد الكترونيكي در كشور صادر شده كه 1110 مورد آن مربوط به فارس است.
وي با بيان اين كه 5 درصد نمادهاي اعتماد الكترونيكي صادر شده براي فعالان كسب و كار مجازي در فارس است افزود: در 21 هزار و 774 نماد الكترونيكي صادر شده؛ 20 هزار و 535 مورد آن نشان يك ستاره و مابقي نشان دو ستاره است.
به گفته وي، در فارس 1051 نشان يك ستاره و 59 نشان دو ستاره صادر شده است.
همتي با تاكيد بر اين كه سهم 5 درصدي فارس از نماد اعتماد الكترونيكي صادر شده با جمعيت استان نسبت به كل كشور همخواني دارد افزود: البته همچنان نياز است در فارس فرهنگسازي و اعتماد بيشتري براي روي آوردن مردم به كسب و كار اينترنتي صورت گيرد چرا كه اين استان را به عنوان قطب الكترونيك ميشناسيد. گرچه خودم به آن اعتقادي ندارم و معتقدم فارس قطب الكترونيك
كشور نيست.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اضافه كرد: كسب و كار الكترونيكي در راستاي حمايت از حقوق مصرف كننده است و اميدوارم در سالهاي آتي بتوانيم در جشنواره حمايت از حقوق مصرف كننده فروشگاههاي مجازي برتر را نيز انتخاب و معرفي كنيم.
همتي با تاكيد بر اين كه بايد مقداري جديتر به نماد اعتماد الكترونيكي بپردازيم، افزود: اگر قرار است خريدهايمان را از خانه انجام دهيم طبيعتاً بايد اعتماد نسبت به مجموعه عرضه كننده وجود داشته باشد تا مردم را دچار مشكل نكند.
وي با تاكيد بر اين كه به دليل اهميت ندادن به صرفه جويي در رفت و آمد، وقت، حفظ محيط زيست، بسياري از افراد با مزاياي خريد اينترنتي آشنا نيستند افزود: مسئوليم براي مسائل مختلف روشنگري كنيم از جمله محيط زيست. متاسفانه بارها ديده ايم توريست هاي خارجي كنار جادهها پياده مي شوند و پلاستيك هاي عجيب و غريبي كه به بوته ها چسبيده اند را جمع آوري ميكنند چون براي محيط زيست اهميت قائلند اما عدهاي از مردم ما به خاطر بياهميت دانستن محيط زيست باقي مانده هرچه را ميخورند از شيشه ماشين به بيرون پرت كرده و كنار جادهها رها ميكنند.
وي با اشاره مجدد به ضرورت پرداختن جدي به مباحث نماد الكترونيكي افزود: وزارت صنعت و معدن به عنوان متولي تجارت الكترونيكي بايد اعتماد مردم را به فروشگاههاي مجازي كه با امنيت و سلامت مردم سر و كار دارد جلب كند.
همتي بيان داشت: نماد اعتماد ميتواند اين اطمينان را به مردم بدهد كه يك سايت كسب و كار اينترنتي وجود خارجي دارد و ميتوان به حساب او پول ريخت كه براي صدور اين نماد فروشگاه مربوطه بايد مورد بررسي لازم قرار گيرد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 619978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =