اولین جلسه ستاد انتخابات استان ایلام با حضور استاندار ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین، اولین جلسه ستاد انتخابات استان ایلام برگزار شد. در این جلسه محمدرضا مروارید؛استاندار ایلام  اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) فرموده اند که میزان رأی ملت است و مقام معظم رهبری نیز رأی مردم را حق الناس اعلام کرده اند. لذا تکلیف همه ماست که شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که مردم به هرکسی که می خواهند، رأی بدهند.

وی گفت: وزیر محترم کشور پس از دیدار با مقام معظم رهبری در جمع استانداران اعلام کردند که رهبری معظم در زمینه انتخابات، بر مشارکت مردم تأکید زیادی کرده اند. زیرا وظیفه ماست که شرایط را برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم کنیم.

استاندار ایلام به اهمیت اعتماد مردم به ستاد انتخابات اشاره کرد: هر چه مردم بیشتر به ستاد انتخابات اعتماد داشته باشند، با امید و نشاط بیشتری در انتخابات مشارکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه انتخابات پیش رو دارای سازوکار متفاوتی است بیان داشت: جهت برگزاری سالم انتخابات لازم است از افراد باتجربه و توانمند استفاده شود.  

معاون سیاسی -امنیتی استانداری وکه رئیس ستاد انتخابات استان را بر عهده دارد نیز در این جلسه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حق الناس بودن رأی مردم اشاره و گفت: وظیفه ماست که پاسدار رأی مردم باشیم.

وی افزود: ریاست محترم جمهوری همواره بر قانون مداری و برابر بودن همه مردم در مقابل قانون تأکید دارند. بنابراین ما هم در زمینه انتخابات ملزم به رعایت قانون هستیم.

حسن کلانتری یادآور شد: رؤسای کمیته های ستاد انتخابات مشخص شده اند و باید نسبت به برگزاری منظم جلسات کمیته ها اقدام کنند. انشاء الله 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار در خصوص آمار مبنا برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بیان کرد: مبنای آماری قانون انتخابات، نتایج آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن است و طبق نتایج سرشماری سال 1395 که در آینده نزدیک اعلام خواهد شد، انتخابات برگزار خواهد شد.

گفتنی است انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با کل کشور در سطح 10 شهرستان، 26 بخش و 25 شهر استان ایلام برگزار خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 620161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =