صحبت‌هاى اصغر فرهادى پس از دریافت جایزه بهترین فیلم خارجى زبان انجمن ملى نقد آمریکا براى فیلم «فروشنده» را در ویدئوی زیر ببینید.

اصغر فرهادی پس از دریافت جایزه خود از ربکا میلر گفت: «این افتخار بزرگی‌ست که براى سومین بار از انجمن ملی نقد آمریکا جايزه دریافت می‌کنم. وقتی طرح این فیلمنامه را می‌نوشتم و متوجه شدم که شخصیت‌های اصلى این فیلم بازیگر تئاتر هستند، از خودم پرسیدم که ‌آن‌ها مشغول بازی در کدام نمایشنامه هستند؟ شروع به خواندن تعداد بسیاری از نمایشنامه ها کردم؛ ایرانی و غیر ایرانی و یک روز به «مرگ فروشنده» آرتور میلر رسیدم که نمایشنامه محبوبی در کشور من است و قبلا آن را خوانده بودم. این شبیه یک هدیه برای من از آرتور میلر بود. نقاط اشتراک بسیاری بین داستان من و نمایشنامه مرگ يك فروشنده وجود داشت. بنابراین احترام خودم را به آرتور میلر ابراز مى كنم و از ربکا سپاسگزارم.»

انجمن ملی نقد آمریکا، یکی از قدیمی‌ترین سازمان‌های سینمایی مستقل آمریکاست که هر سال پیش از مراسم اسکار، پس از رای‌گیری از تعداد زیادی از فیلمسازان، منتقدان، متخصصان و دانشجویان سینما، جوایز خود را به برگزیدگان بخش‌های مختلف اهدا می‌کند.
6161

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 620231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =