درحالی که گزارش ها از حذف 7 میلیون یارانه بگیر در دهک های بالای درآمدی خبر می دهد،با این حال هنوز یک دهم جمعیت کشور که در دهک های بالای درآمدی قرار دارند، یارانه دریافت می کنند.

به گزارش خبرآنلاین،درحالی که دولت مکلف به حذف یارانه دهک های بالای درآمدی است، گزارش ها نشان می دهد که درحال حاضر حدود 8 میلیون نفر از جمعیت دهک بالای درآمدی یارانه دریافت می کنند.آنطور که مسئولان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گزارش داده اند،تاکنون نزدیک به 7 میلیون نفر از مجموع 88 میلیون جمعیت یارانه بگیر کشور حذف شده اند.اگرچه در حال حاضر با احتساب افراد تازه متولد شده، رقم دقیقی از میزان یارانه بگیران اعلام نشده، اما با گذشت 6 سال از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تاکنون این قانون بیش از 250 هزار میلیارد تومان برای دولت بار مالی در پی داشته است.

مجلس نهم در آخرین ماههای حضور،در جریان تصویب قانون بودجه سال 95 دولت را مکلف به قطع یارانه 24 میلیون نفر کرد،مصوبه ای که بسیاری اعتقاد داشتند بیش از آنکه اهداف اقتصادی دنبال کند،سیاسی است. با این حال دولت معتقد بود که طرح حذف دهک های بالای درآمدی باید به تدریج صورت بگیرد.در سال جاری این هدف دنبال شده اما هنوز آمار دقیقی از حذف یارانه بگیران دهک های بالای درآمدی مشخص نیست.علی ربیعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی اخیرا اعلام کرده که برای 3 میلیون نفر  پیامک حذف یارانه  ارسال شده است.

زمانی که قانون هدفمندی یارانه ها درآذرماه سال 1389 به مرحله اجرا درآمد،قرار بود این قانون ظرف 5 سال  و همراه با بهبود وضعیت اقتصادی ایران به پایان برسد، اما بعد از گذشت 6 سال نه تنها این اتفاق نیفتاده،بلکه بار مالی مضاعفی بر دوش دولت گذاشته که به نظرمی رسد راهکاری برای حل آن در شرایط کنونی وجود ندارد.

کارشناسان معتقدند این طرح به جای آنکه دستاوردهای مثبتی برای اقتصاد داشته باشد، نتایجی منفی را بر ایران تحمیل کرده است.در واقع اجرای این طرح تبعات سنگین اقتصادی و اجتماعی برای کشور به همراه داشته است .با این حال تیم اقتصادی دولت معتقد است در شرایط کنونی تبعات منفی قطع یارانه های نقدی در حوزه اجتماع بسیار بیشتر از دستاوردهای مثبت اقتصادی در این زمینه است.

دولت 6 سال است که هر ماه بیش از 3 هزار و 400 میلیارد تومان پول نقد، بدون هدف روشنی بین بیش از 70 میلیون ایرانی تقسیم کند.قرار بود که با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها که همزمان با افزایش قیمت حامل های انرژی بود، این افزایش به بهبود بهره وری منجر شود،اما آنچه مغفول واقع شده بهینه سازی و اصلاح ناکارآمدی ها در حوزه تولید، انتقال ، توزیع و مصرف انرژی بوده است.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 620562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 47
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    89 2
    با سلام من الان یک ساله یارانم قطع شده نوشتن که به علت دارایی زیاد قطع کردن بعد جالبه من مستاجرم تو یکی از محله های معمولی اهواز یه سایت دادن جهت اعتراض یک ساله وقتی مراجعه میکنیم میگه در دست بررسی می باشد اینم حال و روز ما
    • شمس تبریزی A1 ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
      14 13
      من بساز و بفروش های زیادی دیدم که در منزل اجاره ای سکونت دارن و پول خرید منزل را صرف سرمایه گذاری می کنند. صرف سکونت در منزل اجاره ای دلیل بر نیاز به یارانه داشتن نیست. ضمنا فردی را می شناختم که بساز و بفروش بود و سهام عدالت هم دریافت کرده بود. باور بفرمایید جدی میگم
  • مسعود IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    47 4
    سلا م بیشتر از یک ساله یارانه من قطع شده در حالی که من یه کارمند معمولی و یه مستاجرم در سایتی هم که دادن بعد یک سال اعتراض هنوز میگه در دست بررسی می باشد
  • علی IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    77 2
    بعد از انتخابات خرداد که مردم رایشون هم بدن ، کلا از همه رو قطع کنید کسی هم صداش در نمیاد .ما عادت کردیم به صدا در نیومدن .
    • بی نام IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
      63 9
      چقدر ساده ای دوست عزیز...یارانه قطع خواهد شد و قیمت ها بالاتر هم خواهد رفت...منتظر باش
  • بی نام A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    60 6
    ما اگه 8 ملیون ثروتمند داشتیم که وضعمون این نبود
    • م ر A1 ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
      7 2
      داریم ولی پیش من و شما نیستند
  • بی نام A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    46 6
    یارانه ها حذف شد تا کارانه ها حذف نشود
  • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    42 2
    تا زمانی که دولت دولا پهنا قیمت حاملهای انرژی و همه چیز را افزایش میدهد .یارانه هم مظلومانه با همان مقدار قبلی به مردم تعلق میگیرد.
  • حمید IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    62 4
    کشتین مارو با این ماهی 45 هزار تومن. واسه ما هم که یک کارمند ساده بودیم یک سال هست که قطع کردین. بدبخت کردین مردمو با این یارانه. یک زمانی میگفتن حق همه مردمه. حالا کم کم دارن می پیچونن. نخواستیم بابا.
  • دکتر دندانپزشک A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    50 2
    هنوز هم مردم زیادی هستند که به این یارانه نیازمندند. بسیاریشون در بین مراجعان خود من. به نظرم در حذف مردم از لیست باید بسیار حساس بود. خیلی ها که شاید ظاهرا فقیر هم نباشند نیازمندند مخصوصا زوج های جوان.
  • بی نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    21 33
    حرامه آقا. اگه مایه داری نگیر.
  • احمد A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    48 2
    ای کاش با حذف این دهک ها از دریافت یارانه منابع مالی به دست آمده رو صرف حقوق سربازان کنند 60هزار تومان انقدر ناچیز هست که واقعا حتی به زبان آوردن این مبلغ و باز گوی اون باعث تمسخر سربازان و خنده بعضی ها خواهد شد کشوری به این بزرگی که دارای منابع خدا دادی مثل نفت ، گاز ،انواع معادن طلا مس آهن .دار بودن بزرگترین صنعت پتروشیمی و پلایشگاهی واقعا حقوق سرباز اون باید اینقدر باشه
  • علی IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    44 14
    یارانه خیلی ها باید قطع بشه. الان همکار من یک بازنشسته هستش و حدود 3 میلیون حقوقشه. از شرکت ما هم حدود 4 میلیون حقوق می گیره. ماشین خوب داره. خونه ش توی نیاورانه و بچه هاش هم خارجن و هیچ خرج اضافه ای هم نداره. ایشون یارانه می گیره. ولی بعضی ها رو می شناسم که هییییچ درآمدی ندارن و یارانه شون هم قطع شده.
  • بی نام A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    72 1
    طرح های مذخرف پشت سر هم و بدون نتایج ملموس و هزینه اش برای مملکت
  • در جستجوی بصیرت A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    32 5
    سلام. چطور اختلاسهای چند هزار میلیاردی و حقوقهای نجومی و اسرافهای دستگاههای دولتی و پیامکهای بی فایده و هزینه بر رئیس جمهور ووووو بار مالی ندارد ولی راه باریکه یارانه نقدی که کمی از فشار اقتصادی قشر ضعیف بر می دارد بار مالی حساب می شود؟ بله اگر دولت خودش موارد مربوط به خودش را گران نکند و روز به روز فشار اقتصادی بر قشر ضعیف و مستضعف بیشتر نشود و حقوق متعارف 20 میلیون تعیین نشود و در بودجه سالیانه ، هزینه های جاری دولت چندین برابر نشود و کارگران ایرانی ، با واردات بی رویه و غیر لازم مثل چرخ فرغون وووو و سپردن کارها به خارجی ها از کار بیکار نشوند و شکاف طبقاتی بیشتر و بیشتر نشود و ضعیت اشتغال و اقتصادی مردم بهتر شود ، ، تازه آن وقت است که می شود از حذف یارانه نقدی بحث شود.
  • بی نام IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    40 4
    هزاران هزار میلیارد خرج مراسم های میلیون نفری می کنن یک یارانه مردم فقر رو هم می خوان قطع کنند یارانه لطف شما نیست که بخواهید قطعش کنید یارانه ما به تفاوت آزاد سازی قیمت ها بود و قرار شد هرکس صرفه جویی کند از ایران راه اختلاف طبقاتی از بین برود حق ندارید یارانه را قطع کنید حتی ثروتمندان هم باید یارانه بگیرند نباید سکوت کرد
  • بی نام IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    31 3
    حالا همیم چندر غاز هم حذفش کنید بلکه برای چپاول این ملت دستتان باز تر باشه
  • بی نام IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    20 3
    زمانی که یارانه دادن بعد ماهها جلسه و هزاران ساعت کا رکارشناسی این تصمیم گرفته شد چقدر هم افتخار کردن. بنزین 120 تا 100 تومنی بقیه ان 400 تومنی و خیلی چیزها که قیمتش ارزانتر از الان بود.
  • در جستجوی بصیرت A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    14 11
    اما وقتی هنوز نور چشمی ها حقوق نجومی را به لطف کارشناسان عزیز ، به اسم حقوق متعارف می گیرند و دولت موارد مربوط به خودش مثل پول برق و ووو را گران می کند و به اختلاس چند هزار میلیاردی ، بدهی معوقه می گویید و نجومی بگیران ، ذخیره انقلاب نام می گیرند و وووو صحبت از حذف یارانه نقدی قشر مستضعف ، یک دهن کجی مضاعف به مردم است. در حالیکه موارد زیادی اشتباه در حذف یارانه نقدی افراد مستضعف ، اتفاق افتاده ولی ثروتمندان زیادی یارانه نقدی می گیرند.
  • بی نام IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    29 3
    یارانه مال خودتون قیمتهارو برگردونین به قیمت قبل یارانه اگه راست میگین
  • بی نام IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    14 13
    من کاری به درست و غلط یارانه ها ندارم ولی واقعا کار درستیه که یارانه های خانواده های پر درامد رو حذف کنند.الان من تو یه شرکتی کار میکنم که اغلب حقوقای بالای 8 تومن میگیرن.الان تقریبا خانواده هایی یارانشون قطع میشه که بالای 3 ت ماهیانه درامدشونه که اگه چهار نفر هم باشن نهایت دویست تومن از درامد یارانشون از دست میدن.
  • بی نام IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    35 1
    خدا رو شکر بنده با میانگین درآمد هشتصد هزارتومان در ماه مشمول دریافت یارانه نیستم هر جا هم رفتم گفتن نمیتونی کاری بکنی منم نمیدونم با این همه پول باید چیکار کنم؟ اگه دولت کمبود نقدینگی داره حاضرم کمک کنم
  • بی نام IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    26 2
    اصلا پرداخت یارانه از اول کاری اشتباه و عبث بود و جز تورم زایی و کاهش ارزش پول ملی هیچ نتیجه ای نه برای دولت و نه برای ملت نداشت.کاش به جای پرداخت یارانه نقدی دولت مقدار حمایت های اجتماعی خود رو از قبیل بیمه افزایش و کاهش مالیات ویا حذف ارزش افزوده که باریست بر دوش قشر کم درآمدرو انجام بده.
    • بی نام IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
      7 0
      یارانه دادن اینها درست مثل داروغه ناتینگهامه که یک سکه تو ظرف گدا می انداخت تا چندتا سکه بیچاره را بالا بکشه .
  • بی نام IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    27 1
    اصلا یارانه تمام خانوارها رو قطع کنن فقط به یک شرط: به شرط اینکه توی هیچ خانواده ای بیکار نباشه.
  • بی نام IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    17 4
    آقا یارانه ما را قطع کردید ولی در اخبار کفتید یارانه خارج نشینان را قطع نمی کنید آب گران کردید گاز گران کردید حمل و نقل گران کردید نان گران کردید ای دولت تدبیر و امید ما که به تو رای دادیم ولی وقتی آمدید اول یارانه مار قطع کردیدچرا مگه ما ایرانی نیستیم
  • بی نام IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    12 8
    دوستان مسائل رو باهم قاطی نکنین.اینکه یارانه ی کالاهای اساسی میبایست قطع میشد هیچ شکی نیست.با این وضعیت مصرف بنزین تو کشور تصور کنین لیتری 100 تومن بود.یا با این خشکسالی آب و برق ارزون بود.مطمئنا الان مصرف خونواده ها چندین برابر بود.نفس هدفمندی یارانه ها صحیح بود ولی به بدترین شکل ممکن اجرا شد.بستر های اقتصادی و فرهنگی فراهم نبود.الان ایران یکی از پر مصرف ترین کشور ها از لحاظ مصرف انرژی هست.تو یه خونواده چهار نفره با درامد ماهیانه سی میلیون ریال و سالیانه 36 میلیون ریال ماهی 180 هزار تومن تفاوت چندانی ایجاد نمیکنه ولی بار سنگینی رو دوش دولت میازه.حیف و هزار حیف سیستم اقتصادی کشور اعتماد مردم رو از دست داده وگرنه مطمئنا بیشتر مردم داوطلبانه از یارانه ها انصارف میدادن...
  • بی نام IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    3 3
    نه اشتباه میکنیداین قربانیانند که یارانه میگیرند.
  • بی نام IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    2 1
    تو هر کار تازه ای ایراد و اشکال وجود داره و خیلی موقع نیاز می شه بازنگری کامل نسبت به طرح انجام بشه. این که کارشناسان خبره دولت این قضیه رو نمی دانن قابل باور نیست.اظهار نظرهای این چنینی به نظر من دو دلیل داره: 1 بهره برداری انتخاباتی برای جلب رای مردم. 2 توجیه کم کاری دولت
  • بی نام IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    9 7
    یارانه برای نابودی اقتصاد ایران کافی بود . ببین ما چقدر ادم های منعطفی هستیم که حضور این غول را در زندگیمون تاب آوردیم
  • بی نام IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    14 17
    یارانه باید سریعا حذف بشه تا با پولش اقتصاد ترمیم بشه
    • بی نام RO ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
      2 0
      خواب دیدی خیره داداش
  • بی نام IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    11 2
    خدایش این حرف ها را خودتان هم قبول دارید کدام یارانه ، یارانه ای که بعد از چند سال دیگر هیچ ارزش ریالی خواستی ندارد حالا دیگر به این خورده پولی که باقی مانده طمع کرده اند که به خلق الله ندهند اگر این قانون این قدر بد بود و بد اجرا شد بسم الله لغوش کنید و شب پرداخت یارانه آسوده باشید و قیمت ها را به قبل از اجرای طرح گرانمندی برسانید دلار را 1000 تومان کنید و هزاران قلم جنسی را که گران شد به صورت قبل برگردانید مگر از قبل گران شدن به طور مثال بنزین 80 تومانی به 10000 تومان با تفاوت قیمت آن چه کردید که حالا با این یارانه آن کار نا تمام را قرار است تمام کنید
  • بی نام IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    26 1
    ماکه خدامیدونه تایارانه میدن قبض هاروباهاش پرداخت میکنیم...یعنی آخرین مهلت قبض میذارن چندروزمونده به واریزیارانه ..ازاین جیب به اون جیب گذاشتنه..
  • بهرام EU ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    1 4
    دوماه پیش یارانه ما را قطع کردند بعد از اعتراض گفتند به دلیل اینکه یک اپا رتمان 115متری فروختید ویک اپارتمان 115 متری خریدید در صورتی که اکثرییت یارانه بگیرها منزل مسکونی دارند در ضمن بازنشسته هستم ومیلیونها نفر وضعشان از من بهتر است ویارانه بگیر هستند در ضمن فروش اپارتمان بخاطر نداشتن پارکینگ بوده
  • بی نام A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    1 0
    یعنی ده درصد جامعه ایرانی ثروتمند محسوب میشن؟ تعریف ثروت چیه؟
  • کار گر A1 ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    2 1
    آقایان محترم تو را بخدا این قدر یارانه یارانه نگویید مگر چه قدر به مردم یارانه میدید 45 تومان تو این دوره زمانه پولیه آقایان دولت مردان تورا به قران خود شما و اقایان ماهی خدا تومن حقوق میگرین اون وقت گیر دادین به ماهی 45 تومان ما کارگران اونم 4 ماهی حقوق 800هزار تومانی ما را میدن به خدا قسم الان به خاطر عدم وجود نقدینگی تو کارگاه بیکار شدیم با 3 تا بچه ماهی 200 تومن قسط خونه به قرآن نمیدونم چکار کنیم جناب آقای ربیعی وزیر محترم کارو جناب رییس جمهور محترم چرا باید این همه پروژه های عمرانی به خاط نبود پول باید بخوابند و هزاران نفر مثل ما باید بیکار باشند به قرآن قسم الان 1 ساله با 3 تا بچه بیکارم تو این مملکت ماشالله میلیاردی اختلاس مینند اون وقت شما بابت پرداخت یارانه مینالید
  • کار گر بی نفس A1 ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    2 2
    جنابان دولتمردان این قدر به این یارانه ما بیچارها گیر ندین ماشالله خود شما ها که ماهی بیش از 20 میلیون تومان حقوق میگیرین اون وقت به حقوق 800 تومانی ما که تصویب شده خو شما ها میباشد و پول تو جیبی یک روز آقا زاده ها است حسودی میکنین به خدا قسم پولی که جناب بابک زنجانی اختلاس کرده اگر بین سرپرست کل خانواده های ایرانی تقسیم کنین به قران دیگر هیچ پدر ایرانی به خاطر اینکه شرمنده بچه هاش نشه پیدا نمی کنین به امید روزی که هیچ پدری شب عیدی شرمنده خانواده اش نشه ـآمممممممممممممممممین
  • بی نام IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    3 0
    ما که دهک پایین جامعه هستیم در بهزیستی اصلا کمک مددجوها نمیکنن هر چی پول و کالای خوبه مال خودشون تاریخ گذشته و فاسد شده میدن به مددجو با هزار تا منت انگار از جیب باباشون میدن ...خالا اگر این یارانه 200تومن بشه بهزیستی چه پدری از ما دربیاره با طعنه میگن پولدارید حرمت و شخصیت آدمو می شکنن اینکار نشه بهتره فقط قیمتها را برگردونن به قیمتهای سابق که همه بتونن خرید کنن که فقیران درجامعه حسرت بدل نمونن
  • تقی A1 ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    0 3
    در دولت قبل 450000 ریال یارانه می گرفتیم ، الان 45000 تومان، ابن درست و انصاف است.
  • ایرانی ES ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    4 0
    یارانه ارزونی خودتون غرور یک ایرانی بیشتر از این حرفهاست .لطف بفرمایید بمناطق محروم مانند سیستان وبلوچستان بیشتر برسید.
  • بی IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
    1 1
    اگه قراره یارانه بدن باید به همه بدن چه فقیر چه ثروتمند چون ثروتمند هم جزئی از این مردمه و یک ایرانیه مگر اینکه خودش بخواد که یارانش قطع بشه .یارانه ها رو میدن ولی هر روز قیمت گاز و برق و میبرن بالا به طوری که با این پول حتی نمیشه قبضها رو پرداخت کرد . مالیاتها رو هم که فقط کارمندا پرداخت میکنند چون بازاریا درآمدشون شفاف نیست . توی روستاها هم که فقر بیداد میکنه . بیکاری سر به فلک کشیده . باید یه فکر اساسی کرد واسه معیشت بسیاری از مردم که واقعا صورتشون با سیلی سرخ شده .
  • بی نام IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
    1 7
    یه سوال مگه یارانه حق همه نیست؟ پس چرا فقیر و غنی می کنند؟ اون ثروتمند هم از بابت حذف سوبسیدها و واقعی شدن قیمتهای حاملهای انرژی سهم داره اینکه چون ثروتمنده حقشو ندن من نمی فهمم
  • محمد IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
    5 0
    باسلام بازنشسته اموزش و پرورش هستم با 73 سال سن ، مدت 2 سال یارانه ام قطع شده ،ایا این انصاف است بعد از 35 سال خدمت به مردم با اینکه مستاجر هستم و دو پسر بیکار دارم یارانه ام را قطع می کنید؟ تمام این مدت فقط می گویید رسیدگی می کنیم ..... تا کی شرمنده همسر و بچه هایم باشم؟ ................ متاسفانه از پس هزینه ها بر نمی آیم.لطفا خواهش میکنم کمکم کنید.
  • بی نام IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
    2 1
    به چه زبوني بگيم ما از حق خودمون ميگذريم يارانه مال خودتون قيمتها رو به 6 سال قبل برگردونيد. وقتي تو 6 سال يارانه يك ريال هم افزايش نداشته خوب قيمتها هم نبايد افزايش داشته باشه
  • کریمی A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
    3 0
    خیلی جالبه بعد برای ما که شوهرم بیکاره قطع شده و برای خانواده ام هم که بابام بازنشسته هست الان دوساله قطع شده.