روایت مدیرعامل فارابی از حضور هنرمندان در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی

علیرضا تابش با اشاره به حضور هنرمندان و طیف‌های مختلف مردم در مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی تاکید کرد حضور میلیونی نشان دهنده قدردانی مردم از این شخصیت ملی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جمعی از سینماگران صبح سه‌شنبه 21 دی ماه با حضور مقابل خانه سینما2، به همراه مردم در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شرکت کردند.

از جمله هنرمندان حاضر می‌توان به رسول صدرعاملی، منوچهر شاهسواری، فرشته طائرپور، علیرضا تابش، حجت‌الله ایوبی، احمد مسجدجامعی، افشین هاشمی، سامان مقدم، مرتضی شایسته و اعضای هیات مدیره خانه سینما اشاره کرد.

تابش در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین، در مورد حضور هنرمندان در این مراسم گفت: «جمعی از هنرمندان بعد از آنکه مقابل خانه سینما2 حاضر شدند راهی دانشگاه تهران شدند و در آنجا هم برخی از اهالی رسانه و هنرمندان را دیدیم. در این مراسم می‌توانستیم حضور خیلی پرشور مردم از همه اقشار را ببینیم و هر چه هم زمان به ساعت 10 نزدیک می‌شد جمعیت فشرده‌تر و بیشتر می‌شد.»

او در مورد این حضور پرتعداد مردم در این مراسم گفت: «آیت‌الله هاشمی یک شخصیت ملی و برای جمهوری اسلامی سرمایه بود. وقتی یک شخصیت و سرمایه ملی از دست می‌رود، مردم وفاداری خود را نشان می‌دهند.»

او ادامه داد: «در این لحظات همه اقشار صنوف مختلف از هنرمندان و روحانیون تا زنان خانه‌دار و دانشجویان در این مقاطع به میدان می‌آیند و ادای دین می‌کنند، ادای دین به سال‌ها تلاش و همت و ایثاری که این شخصیت ملی به مردم و وطن داشت: چه در دوران پیش از انقلاب و انقلاب و چه در سال‌های جنگ و سال‌های اخیر که در مجمع تشخیص بودند.»

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: «همه طیف‌ها و گرایش‌ها این را در آقای هاشمی می‌دیدند که یک شخصیت فراجناحی و ملی است که ایران را دوست دارد و به توسعه پایدار کشور خیلی معتقد بود. این حس امروز و حضور میلیونی در وداع با ایشان و تشییع پیکر ایشان با حضور همه اقشار نشان دهنده قدردانی مردم از شخصیت‌های ملی است. آقای هاشمی در میان شخصیت‌های نسل اول انقلاب شخصیت کم‌نظیری بود و امروز هم همه مردم به ایشان به عنوان یک شخصیت ملی ادای احترام کردند.»

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 622007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =