یکشنبه 10 اردیبهشت 1396
پنجشنبه 23 دی 1395 - 12:35:00 چاپ

فروش فولکس واگن چگونه رکورد زد ؟

اقتصاد > صنعت - ایسنا نوشت:‌ با وجود بحران تقلب در تست‌های آلایندگی دیزلی فولکس واگن موفق شد در سال گذشته به رکورد فروش ۱۰.۳ میلیون خودرو دست پیدا کند.

این رقم فولکس واگن را از تویوتا موتور، رقیب ژاپنی این شرکت به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروی جهان از نظر حجم پیش می اندازد.

فروش فولکس واگن با وجود این‌که افشای بحران آلایندگی دیزلی در سپتامبر سال ۲۰۱۵، این شرکت را در عمیق‌ترین بحران تاریخ خود فرو برد، انعطاف‌پذیر ماند.

این گروه خودروسازی با وزارت دادگستری و سازمان حفظ محیط زیست آمریکا به یک توافق به ارزش چهار میلیارد دلار برای حل و فصل تحقیقات کیفری و مدنی در خصوص این رسوایی رسیده است. با این همه این شرکت با متهم شدن یکی از مدیرانش به دسیسه برای کلاهبرداری در آمریکا در خصوص تقلب در تست‌های آلایندگی دیزلی روبه‌رو بوده و به پنهان کردن این موضوع از رگولاتورها متهم شده است.

با وجود چالش‌های مذکور، فولکس واگن آمار قوی برای سال ۲۰۱۶ گزارش کرد.

تحویل خودروهای این گروه شامل برندهای لوکس آئودی و پورشه در دسامبر به ۹۳۳ هزار و ۳۰۰ دستگاه در مقایسه با ۸۳۴ هزار و ۷۰۰ دستگاه در دسامبر سال ۲۰۱۵ رسید و رشد دو برابری در چین و آمریکا کاهش فروش در آلمان و برزیل را جبران کرد.

طبق اعلام فولکس واگن، فروش کل سال این شرکت ۳.۸ درصد در مقایسه با ۹.۹۳ میلیون در سال ۲۰۱۵ افزایش یافت.

تویوتا ماه گذشته اعلام کرد: انتظار دارد سال ۲۰۱۶ را با فروش ۱۰.۰۹ میلیون خودرو به پایان رساند که اندکی کمتر از پیش‌بینی اولیه برای فروش ۱۰.۱۱ میلیون خودرو است.

این خودروساز ژاپنی که در چهار سال گذشته در تحویل خودرو در صدر بوده است، اما اواسط سال از فولکس واگن عقب افتاد. انتظار می‌رود تویوتا میزان فروش کل سال ۲۰۱۶ را در اوایل فوریه گزارش کند.

35223

کلید واژه‌ها : واردات خودرو - خودروسازان - خودرو -
ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700