فرماندار سقز: پشیمان‌ترین افراد بعد از مرگ هاشمی کسانی‌اند که وی را تخریب کردند

فرماندار شهرستان سقز با برشمردن خصایص و ویژگی های شخصیتی آیت الله هاشمی، اظهار داشت: منتقدان در برخی موارد در حق آیت الله هاشمی جفا کردند و قطعا پشیمان ترین افراد بعد از مرگ هاشمی، کسانی هستند که وی را تخریب کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سقز، فرماندار سقز، در مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد جامع سقز افزود: مقام معظم رهبری در پیامی که در پی رحلت آیت الله هاشمی، صادر کردند مدال های ارزشمندی چون؛ همگام دوران مبارزات، همرزم، رفیق دیرین، تکیه گاه مطمئن به وی اعطا فرمودند و این پیام، حجت را بر همگان تمام کرد.

وی گفت: منتقدان گاهی تخریب های غیر منصفانه و ناجوانمردانه در مورد هاشمی داشتند و هاشمی مانند شهید بهشتی مظلوم بود و به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند: بهشتی یک ملت بود، واقعا هاشمی هم یک ملت بود.

وی ادامه داد: حضور پرشور و خودجوش مردم که افزون بر چهار میلیون نفر در بدرقه آیت الله هاشمی از تمام گروه ها، جناح ها و افکار، شرکت کردند، نشان از مردمی بودن بی بدیل وی داشت.

ورمقانی در بخشی دیگر از سخنان خود با ابراز تاسف از اینکه ویژگی های مهم وحدت بخش ایشان بعد از رحلت وی از سوی برخی به زبان آورده شد، اظهار داشت: ای کاش منتقدان مرحوم آیت الله هاشمی که شبکه های خبری که اغلب در دو روز از محسنات و توانمندی ها و اطاعت ایشان از مقام معظم رهبری سخن گفتند در قید حیات وی به زبان می آوردند.

وی در خصوص احترام گذاشتن به قانون و توجه به مصلحت نظام و کشور در رفتار و کردار آیت‌الله هاشمی اظهار داشت: با وجود اینکه در سال 92 مرحوم هاشمی با تمام این سوابق و مبارزات ، توسط شورای محترم نگهبان رد صلاحیت شد و ایشان ضمن احترام به نظر شورای نگهبان، در این خصوص ، سکوت اختیار کردند که سکوت ایشان در مقابل رد صلاحیتش، نشان از احترام و تمکین وی به قوانین کشور و داشتن دغدغه مردم و نظام بود و با این حال وی نقش بی نظیر خود را در انتخابات سال 92 ایفا کرد و با حمایت از جریان اعتدال و عقلانیت و توصیه به پرهیز از افراط و تندروی، شخصیت با تدبیری چون، دکتر روحانی توسط مردم فهیم کشورمان به ریاست جمهوری برگزیده شد که دولت تدبیر و امید با وجود تمام محدودیت های مالی، توانسته است کشور را با حمایت مقام معظم رهبری تاکنون آبرومندانه اداره کند.

فرماندار سقز اضافه کرد: هاشمی فردی اعتدالگرا، آینده نگر و دور انددیش و فرمانده ای شجاع و صلح طلب بود که تعامل با جامعه جهانی و دشمن شناسی از خصوصیات بارز وی بود.

سخنران ویژه مراسم ارتحال آیت ا..هاشمی، ادامه داد: هاشمی، دارای شخصیتی جهانی بود که برای همه ادیان، مذاهب وکشورهای دوست و حتی کشورهایی که دولتشان با ملت و دولت ایران دشمن شاخته شده بودند مورد احترام و تکریم بود.

ورمقانی اظهار داشت: مرحوم هاشمی، سیاستمداری برجسته و منادی وحدت و تقریب مذاهب بود و داشتن هوش بالای سیاسی، قدرت تفکر و برنامه ریزی منحصر به فرد و همچنین رهرویی صادق و مشاوری امین برای رهبر معظم انقلاب، از دیگر خصوصیات بارز وی بود.

ورمقانی با بیان اینکه، سخن گفتن از آیت ا..هاشمی سخت است، وی را خدمتگزار واقعی مردم توصیف کرد و ادامه داد: نقش هاشمی در انقلاب و تاسیس نهادهای انقلابی از دیگر ویژگی های مشخص وی است که نام هاشمی را در بین مردم قدرشناس ایران، جاودانه خواهد کرد و به قول حضرت امام(ره):هاشمی زنده است چون نهضت زنده است.

رئیس شورای اداری شهرستان سقز افزود: نقش هاشمی در سازندگی ایران اسلامی بی نظیر بود و سازندگی از کردستان هم زمان ریاست جمهوری وی اوج گرفت و مردم کردستان، خاطرات خوبی از دوران مدیریت وی به یاد دارند.

فرماندار سقز در پایان، از حضور گسترده مردم در مراسم بزرگداشت هاشمی در مسجد جامع سقز ، تشکر و قدردانی کرد.

امام جمعه سقز هم گفت: برقراری حکومت اسلامی و عدالت محوری از اصول اساسی بود که هاشمی بر اساس و حول آنها حرکت می کرد.

ماموستا سید حسین حسینی افزود: هاشمی، عاشق و خدمتگزار واقعی مردم بود و مجاهدت های وی فراموش نشدنی است.
وی با بیان اینکه فوت یک عالم فوت عالم است، اضافه کرد: هاشمی، یار دیرین امام و رهبری بود و رهبر معظم انقلاب، درگذشت هاشمی را مصیبتی سخت اعلام فرمودند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 622827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =