۰ نفر
۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
گربه‌ای خندان در فضا

ایسنا نوشت:تلسکوپ‌ها و رصدخانه‌های متعددی از زمین یا فضا به رصد پدیده‌ها و اجسام جالب و متحیرکننده فضایی مشغول هستند که هر روز معمای جدیدی را برای ستاره شناسان رقم می‌زنند.

به گزارش ايسنا،در اين تصوير گروهی از کهکشان‌ها را می‌توان مشاهده کرد که به "گربه چشایر" (گربه خندان آلیس در سرزمین عجایب) ملقب هستند زیرا ظاهری شبیه به چهره خندان این گربه دارند.

برخی از ویژگی‌های گربه‌ای این پدیده تحسین‌برانگیز در واقع کهکشان‌های دوردستی هستند که نور آن‌ها بوسیله مقادیر زیادی از جرم موجود در کهکشان‌های پیش زمینه کشیده و خم شده است.

به این اثر "همگرایی یا لنزینگ گرانشی" می‌گویند که توسط نظریه نسبیت عام آلبرت اینشتین پیش‌بینی شده است.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 623092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
    10 0
    ديشب جمعه شب مورخ 95/10/24 برنامه بسيار زيباي آسمان شب رو نگاه ميكردم.شايد بخنديد اما با ديدن تصاوير بغض گلوم رو گرفته بود.ابر نو اختر عروس دريايي رو كه نگاه ميكردم با اون رنگ و لعابي كه داشت آدم رو به هيجان مي آورد. وقتي تصوير سياره زمين و ماه رو كه توسط يك سفينه به زمين ارسال شده بود رو نگاه ميكردم با خودم ميگفتم چقد آروم و بي سر و صدا هستند در حالي كه در اون لحظه چه غوغا و سر و صدايي در اون جريان داشت.كارشناس برنامه از عظمت بزرگي اين كهكشانها صحبت ميكرد و صحبت از سال نوري بود ميگفت سيصد سال نوري.اما وقتي صحبتاز سال نوري و سرعت اون ميكرد آدم رو يه جورايي ديونه ميكرد.اي كاش اين برنامه به اندازه ساير برنامه هاي تلويزيوني فرصت داشت.باور كنيد شبي يك ساعت هم كمه براش.