فرهاد هراتی درباره قطعاتی که گروه کُر نامیرا و فیلارمونیک ایران در جشنواره موسیقی فجر با محوریت کره زمین اجرا خواهند کرد، توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گروه کُر نامیرا و فیلارمونیک ایران به صورت مشترک به رهبری فرهاد هراتی و علیرضا شفقی در دومین روز سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر (یکشنبه 26دی) روی صحنه می‌روند.

هراتی در مورد قطعاتی که گروه در این اجرا می‎نوازند گفت: «ما همان اجرای سال گذشته با نام «زمین مقدس» را روی صحنه خواهیم برد، قطعات همگی درباره اتفاقاتی است که برای کره زمین رخ داده است. کارها به صورت تصویری هم نمایش داده می‌شوند و همه تلاش خود را کرده‌ایم تا از امکانات سالن بهترین بهره را برای نمایش ببریم.»

او درهمین راستا ادامه داد: «کار محیط زیستی است و فضای تلخی دارد، اجرا هم به صورت یک‌سره و بدون آنتراکت به مدت یک ساعت انجام خواهد شد، از جمله این قطعات می‌توان به «زندگی»، «آغاز»، «شکار»، «تنفس»، «انسان»، «کویر»، «مهاجرت»، «بی‌پناه»، «کوه یخ»، «خشم زمین»، «مرثیه زمین» و... اشاره کرد و قطعه «امید» پایان بخش اجرای ما خواهد بود. ما تمام سعی خود را کرده‌ایم که آنچه را که درباره زمین از یاد برده‌ایم را یادآوری کنیم.»

هراتی درباره اعضای و سازبندی گروه توضیح داد: «این ارکستر بین 130 تا 150 خواننده دارد و چهار نوازنده ساز زهی همراهشان هستند. موسیقی گروه، ارکسترال است و قطعات به صورت پلی بک اجرا می‌شوند، در قسمتی از برنامه هم تک نوازی پیانو و ساز زهی خواهیم داشت.»

این هنرمند درخصوص اجرای مشترک با گروه فیلارمونیک تهران گفت: «ما تصمیم گرفتیم که برای اولین بار یک اتفاق عجیب را رقم بزنیم که بر اساس آن دو رهبر کر در یک کنسرت حضور پیدا می‌کنند. من و علیرضا شفقی‌نژاد، مدیر گروه کر فیلارمونیک ایران برای اولین بار 150 نفر را در گروه‌های سنی کودک و بزرگسال به روی صحنه خواهیم برد. ما نشان می‌دهیم که اگر باور داشته باشیم، دو گروه متفاوت برای یک هدف بزرگ می‌توانند در کنارهم فعالیت کنند.»

او در پایان درباره فضای اجرا در جشنواره موسیقی فجر توضیح داد: «در جشنواره بزرگ‌ترین‌ها به دور هم جمع می‌شوند و فرصت خوب برای درکنارهم بودن است. این مراسم یک نقطه طلایی برای ملاقات اهالی هنر هست، حال باید دید که چقدر می‌توان از این موقعیت خوب استفاده کرد. تب و تاب جشنواره برای اهالی موسیقی بسیار مفید است، فضای آثار ما در اجرای عمومی تاثیرگذاری بیشتری دارد و در کل احساس خوبی دارد. از مسئولین جشنواره بسیار سپاسگزارم.»

گروه کُر نامیرا و فیلارمونیک ایران، یکشنبه 26 دی ساعت 21:30 در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود.

سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر از 24 دی تا اول بهمن به ریاست حمیدرضا نوربخش برگزار می‌شود.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 623309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =