ایرنا نوشت: یک کارشناس امنیتی صهیونیست به همکاری امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و آمریکا در زمان باراک اوباما اشاره کرد و از همکاری مشترک سیا و موساد با اطلاع رئیس جمهوری ایالات متحده برای ترور «عماد مغنیه» از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان پرده برداشت.

به نوشته پایگاه خبری العهد به نقل از روزنامه صهیونیستی معاریو، 'یوسی ملمان' افزود: بر اساس تحقیقاتی که در روزنامه 'واشنگتن پست' و 'نیوزویک' منتشر شده است در فوریه سال 2008 یعنی یک ماه پس از ورود باراک اوباما به کاخ سفید، وی با ارتباط بین سازمان سیا و موساد در عملیات مشترک ترور عماد مغنیه از مسئولان ارشد حزب الله موافقت کرد.

این تحلیلگر مسائل امنیتی گفت:بین این دو نهاد اطلاعاتی از سالهای دور همکاری های مشترک عمیقی در خصوص تبادل اطلاعاتی و گردآوری اطلاعات وجود دارد.

ملمان گفت: در زمان ریاست جمهوری اوباما، عملیات مشترک سیا و موساد افزایش یافت و هدف از آن نابودی برنامه اتمی ایران بود. روابط ارتش اسرائیل و آمریکا نیز در این دوره بهبود یافت و آموزش ها و رزمایش های مشترک نیروی دریایی و یگان های ویژه و نیز سامانه دفاع هوایی بخشی از این روابط بود.

ملمان همچنین گفت:کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو بر این باور است که ریاست جمهوری ترامپ دوره جدیدی را در روابط رژیم صهیونیستی و آمریکا رقم خواهد زد و رهبران این رژیم نیز امیدوارند روابط سیاسی دو طرف با بهبود همراه شود همانطور که روابط دو جانبه امنیتی و اطلاعاتی در دوره اوباما نتیجه بخش بود.

وی در خصوص دولت جدید آمریکا و نحوه تعامل رژیم صهیونیستی با آن گفت: نتانیاهو و کابینه وی امیدوارند ترامپ سه گام دیپلماتیک اتخاذ کند که عبارتند از: توقف حمایت آمریکا از تشکیل کشور مستقل فلسطین، دوم: انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس و سوم: افزایش فشار بر ایران و حتی لغو توافق هسته ای و اعمال دوباره تحریم ها علیه این کشور است.

به گفته ملمان، این خواسته های نتانیاهو و کابینه او سه دلیل دارد نخست اظهارات ترامپ در جریان تبیلغات انتخاباتی، دوم: انتصاب های جدیدی که ترامپ داشته از جمله تعیین یک یهودی به عنوان مشاور ویژه خود به اضافه اینکه دیوید فریدمن وکیل او نیز رییس جمعیت دوستی شهرک سازی در بیت ایل و نامزد سفیر آمریکا در رژیم صهیونیستی است و سوم: ثروت فریدمن که یکی از ثروتمندان دنیا به شمار می آید و پیش از این نیز حامی مالی روزنامه اسرائیل هیوم از مدافعان نتانیاهو بود.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 623429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =