ایسنا نوشت: منابع محلی در موصل اعلام کردند که داعش تعدادی از منازل غرب موصل را به آتش کشیده و ساکنانش را آواره کرده است.

به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز، منابع محلی در موصل اعلام کردند: تروریست‌های داعش پنج منزل را در محله‌های "الاندلس و المهندسین" در ساحل غربی شهر موصل برای ترساندن ساکنان و ممانعت از همکاری آن‌ها با دستگاه‌های امنیتی به آتش کشیدند.

به گفته این منبع دلیل این اقدام داعش، امتناع ساکنان از دادن کمک مالی به داعش، پیشروی نیروهای عراقی و بیرون راندن تروریست‌ها از شرق است.

نیروهای عراقی روز شنبه توانستند در راستای پیشروی گسترده و سریع خود در شرق موصل، کنترل دانشگاه این شهر را به طور کامل در دست بگیرند. طی ماه‌های آینده شرق موصل به طور کامل از دست داعش آزاد خواهد شد و نیروهای عراقی اکنون در حال آماده کردن خود برای عملیاتی سخت‌تر در غرب هستند.

در همین راستا، روزنامه "ساندی تلگراف" در گزارشی نوشت که تروریست‌های داعش از پهپادها برای انداختن بمب بر سر ساکنان محله‌های آزاد شده موصل استفاده می‌کنند.

به نوشته این روزنامه غیرنظامیانی در مناطق آزاد شده موصل در معرض این حملات قرار گرفته‌اند. هفته گذشته هشت غیرنظامی در این حملات زخمی شده بودند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 623682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =