شهرداری تهران اعلام کرد یکی از فضاهای بی‌دفاع شهری در قلب پایتخت را به پایگاه اورژانس تبدیل کرده‌است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی شهروندان همواره از حضور اشخاصی که باعث ایجاد مزاحمت و تعرض به حقوق مردم در مکانهای شهری پرت و دور افتاده می شوند، در سرویس مشکلات مردم گلایه می کنند. به این مکانهای شهری دور افتاده که بیشتر در شبها، فاقد روشنایی کافی است و احتمال بروز جرم و مزاحمت در آنها بیشتر سایر نقاط است، فضای بی دفاع شهری می گویند.
شهرداری منطقه 6 تهران اعلام کرده یکی از این فضاهای بی دفاع شهری را تبدیل به پایگاه اورژانس و فوریتهای پزشکی کرده است.
پناهی، مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه 6 تهران در این باره گفت: مردم منطقه امیراباد و نزدیک بزرگراه کردستان و همجوار پارک آموزش، از تجمع برخی معتادان و حضور آنها در فضای اطراف و حاشیه این پارک، انتقاد داشتند. لذا مدیریت شهری با بررسی همه جانبه این فضای بی دفاع، به این نتیجه رسید که بهترین کاربری قابل استفاده از حاشیه پارک آموزش و نیاز مردم منطقه به خدمات فوری پزشکی، تبدیل این بخش به پایگاه اورژانس و فوریتهای پزشکی است.
او در ادامه سخنانش توضیح داد: فضا و کانکس این پایگاه اورژانس و فوریتهای پزشکی را شهرداری منطقه تامین کرده است و آمبولانس و کادر درمانی هم توسط مرکز اورژانس تهران تامین شده است. لذا با مشارکت این دو دستگاه، علاوه بر اینکه سرانه درمانی مردم منطقه افزایش پیدا کرد و امکان خدمات رسانی بهتر در شرایط اضطراری برای کادر درمانی فراهم شد، فضای بی دفاع شهری هم پوشش داده شد و احتمال بروز جرایم و مزاحمتها برای مردم منطقه کاهش یافت.
او با اشاره به اینکه حدود 3 هفته از آغاز به کار این مرکز فوریتهای پزشکی می گذرد، توضیح داد: به زودی با حضور مسئولان اورژانس تهران و مدیران شهرداری منطقه، پایگاه یاد شده به بهره برداری رسمی می رسد.

 

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 624187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
    6 0
    واقعا دست شهرداری درد نکنه