هنرستان هنرهای زیبای زنجان میزبان دهمین جشنواره هنرهای تجسمی

دهمین جشنواره هنرهای تجسمی از فردا در محل هنرستان هنرهای زیبای زنجان برگزار می شود.

رضاقاسم پور مدیرهنرستان هنرهای زیبا در گفتگو با خبرآنلاین  با اشاره به میزبانی هنرستان در برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی افزود: شرکت در جشنواره برای عموم هنرمندان تجسمی استان آزاد است و علاقمندان می‌توانند با مطالعه فراخوان نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و ارائه آن به همراه یک قطعه عکس 4×3 و تصویر صفحه اول شناسنامه به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها یا دفتر انجمن هنرهای تجسمی زنجان اقدام کنند. 

خلق آثار شرکت کنندگان ساعت 8:30 روز پنج شنبه 30 دی ‌ماه در هنرستان هنرهای زیبا و اختتامیه ساعت 16 روز جمعه 1 بهمن ماه در تالار هنر فرهنگسرای امام خمینی زنجان خواهد بود و آثار منتخب جشنواره در نگارخانه هنر این فرهنگسرا در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرند.
وی همچنین بیان کرد: رویکرد جشنواره دهم به این صورت است که در کنار تعدد مسابقات تجسمی تکرار مکررات نباشد و با برنامه‌های مختلف، اندکی از ظرفیت های هنر تجسمی بهتر از دوره های پیشین ارائه شود.
دهمین جشنواره هنرهای تجسمی استان زنجان با رویکرد معرفی ایده های اصیل و آفرینش های بدیع و خلاقانه از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به همت انجمن هنرهای تجسمی زنجان برگزار می‌شود.
در این دوره از جشنواره برای نخستین بار رقابت شرکت کنندگان در هنرستان هنرهای زیبای زنجان به عنوان فضایی استاندارد با امکانات حرفه ای و کارگاه های تخصصی صورت می گیرد.
تغییر و تحول در رویکرد جشنواره موجب تقویت کیفیت و نگاه حرفه ای در آن شده و حضور هنرمندان شاخص استان در این دوره ارزشمند است و جایگاه جشنواره با وجود این اساتید ارتقا می یابد. پس از پایان رقابت شرکت کنندگان، داوری آثار توسط هیئت ده نفره بر اساس ضوابط و معیارهای مشخص محتوایی و تکنیکی صورت گرفته و در هر رشته هنری و هر گروه سنی پنج برگزیده معرفی خواهد شد. قاسم پور با بیان اینکه این دوره از جشنواره، یادمان استاد فقید هنرهای تجسمی استان مرحوم احمد  پور اسکندی (امید) است، افزود: از دیگر برنامه های جشنواره دهم، تجلیل از پیشکسوتان هنرهای تجسمی استان در مراسم اختتامیه است.
گفتنی است که ناصر مقدم دبیر جشنواره هنرهای تجسمی,جعفر محمدی قائم مقام ,معراج کرمی مسئول هماهنگی جشنواره ,ابوالفضل نظری دبیر اجرایی جشنواره هنرهای تجسمی هستند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 624860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =