۰ نفر
۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰

ایرنا نوشت: 'آصف علی زرداری' رئیس جمهوری سابق پاکستان این روزها در واشنگتن به سر می برد و منابع نزدیک به 'حزب مردم پاکستان' تایید کردند که وی در مراسم تحلیف دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا شرکت خواهد کرد.

آصف علی زرداری سرپرست حزب مردم پاکستان به همراه رحمان ملک وزیر کشور سابق این کشور و از اعضای ارشد حزب مردم و خانم شری رحمان از دیگر اعضای ارشد این حزب، به واشنگتن سفر کرده و روز گذشته با برخی سناتورهای ارشد و جمهوری خواه آمریکا از جمله سناتور جان مک کین از سیاستمداران صاحب نفوذ آمریکا، ملاقات کرده است.

سفر زرداری به آمریکا، یک ماه پس از سفر نه چندان موفقیت آمیز طارق فاطمی دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در سیاست خارجی به واشنگتن انجام شده است.

ماه گذشته طارق فاطمی دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان عازم واشنگتن شد تا بلکه بتواند با اعضای تیم تشکیل کابینه ترامپ ملاقات کند و رایزنی هایی با آنان برای فراهم کردن بستر بهبود دولت آسلام آباد با دولت آینده واشنگتن را فراهم کند اما طبق آنچه رسانه های پاکستان گزارش دادند، گویا وی در مدت اقامت دو هفته ای خود در آمریکا، موفق به ملاقات با هیچ یک از اعضای تیم ترامپ نشد و تلاش حزب حاکم پاکستان برای رایزنی با دولتمردان آینده آمریکا پیش از شکل گیری این دولت تحقق نیافت.

حالا آصف علی زرداری رئیس جمهوری سابق و سرپرست حزب مردم پاکستان، که حدود سه هفته پیش به اقامت 18 ماهه خود در خارج از پاکستان خاتمه داد و با برنامه های مشخص و مدون و اهداف بلندپروازانه به کشورش بازگشت، اکنون در آمریکا به سر می برد و ملاقات هایی با چهره های شاخص جمهوری خواهان انجام داده است.


بدون تردید، هدف این سیاستمدار کهنه کار پاکستان از سفر به واشنگتن، صرفا شرکت در مراسم ادای سوگند دونالد ترامپ نیست و بعد از آنکه حزب حاکم به عنوان اصلی ترین رقیب حزب مردم در انتخابات سال 2018 پاکستان موفق به ارتباط گیری و رایزنی با تیم ترامپ نشد، زرداری به احتمال زیاد تلاش خواهد کرد درحاشیه مراسم ادای سوگند ترامپ، ملاقات هایی با نزدیکان وی انجام دهد هرچند ملاقات وی با شخص ترامپ، دور از انتظار خواهد بود.
آصف علی زرداری(همسر خانم بی نظیر بوتو نخست وزیر فقیده پاکستان) و فرزند جوانش بلاول بوتو زرداری که رهبری حزب مردم را در اختیار دارد، در نظر دارند حزب مردم را با تمام قدرت وارد عرصه انتخابات سال 2018 کنند تا بلکه بتوانند قدرتی را که در قبل از دولت کنونی پاکستان در اختیار داشتند، دوباره تصاحب کنند.

تلاش سیاستمداران پاکستان از جمله نخست وزیر کنونی این کشور برای نزدیک شدن به دونالد ترامپ و دولت آینده او در حالی است که روابط پاکستان و آمریکا در سال های اخیر، به ویژه در یک سال پایانی دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، بنابه دلیل مختلف از جمله حملات پهپادی آمریکا به خاک پاکستان، انصرف آمریکا از فروش جنگنده های اف-16 به پاکستان، نزدیک شدن دولت اوباما به دولت هند و فاصله گرفتن از پاکستان، متهم شدن پاکستان از سوی آمریکا به پناه دادن و مماشات با برخی گروه های تروریستی و ... از دولت اسلام آباد فاصله زیادی گرفته و تنش ها میان دو طرف تشدید شده است.

نواز شریف نخست وزیر پاکستان که دو ماه پیش خود را برای ارسال پیام تبریک به خانم هیلاری کلینتون به عنوان رئیس جمهوری جدید آمریکا آماده کرده بود، پس از مشاهده نیتجه دور از انتظار انتخابات آمریکا، بلافاصله و با چرخشی 180 درجه ای، پیروزی ترامپ را تبریک گفت و برای همکاری با دولت ترامپ در تمام زمینه ها، اعلام آمادگی کامل کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 624891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =