۰ نفر
۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱

مهر نوشت: معاون رئیس جمهوری آمریکا در مجمع جهانی اقتصاد مدعی شد که روسیه به دنبال دخالت در انتخاباتی است که در سال جاری در کشورهای اروپایی برگزار خواهد شد.

به گزارش «فُرچون»، «جو بایدن» معاون رئیس جمهوری در حال گذار آمریکا در مجمع جهانی اقتصاد (WEF) در شهر «داووس» سوئیس در اظهاراتی که احتمالاً آخرین سخنرانی عمومی اش به شمار می رود، اتهاماتی را علیه روسیه مطرح کرد.

«جو بایدن» معاون «باراک اوباما» بیشتر زمان خود را برای روسیه هراسی گذارند و تلاش کرد اثبات کند که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، برنده اصلی مسکو بوده است.

وی در اظهارات خود در این خصوص گفت: روسیه به دنبال برهم زدن دموکراسی است و با اقداماتی از قبیل هک کردن و انتشار اخبار دروغین درصدد است تا سیاستمداران منزوی را در سراسر جهان بزرگ نشان دهد.

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در مجمع جهانی اقتصاد (WEF) در شهر داووس سوئیس مدعی شد: روسیه تحت رهبری «ولادیمیر پوتین» با استفاده از هر ابزاری که در اختیار این کشور است می کوشد تا از اهمیت پروژه اروپایی (اتحادیه اروپا) کاسته و با آزمودن گسلهای موجود میان ملل اروپا به سیاستی بازگردد که مبتنی بر حوزه نفوذ خود (روسیه) تعریف شود.

معاون باراک اوباما در ادامه افزود: با توجه به اینکه در بسیاری از کشورهای اروپایی در سال جاری انتخاباتی برگزار می شود، انتظار تلاش های مضاعفی را از سوی روسیه برای دخالت در فرآیند دموکراتیک آنها داریم. به شما قول می دهم که این رویداد دوباره اتفاق می افتد.

وی تأکید کرد: هدف از این اقدام روسیه نیز واضح است؛ روسیه به دنبال فروپاشی نظم بین المللی لیبرال است.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 625027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =