مهر نوشت: رییس سازمان سینمایی تاکید کرد که وزیر ارشاد اجازه هیچ گونه مداخله‌ای در روند فعالیت هیئت انتخاب سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر را نداده است.

سیدرضا صالحی امیری، قبل از ظهر پنجشنبه ۳۰ دی ماه دیداری با آیت‌الله مکارم شیرازی داشت که در این دیدار درباره مسایل مختلف عرصه فرهنگ و هنر مطالبی را مطرح کرد.

در بخشی از مطالب نقل شده از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده بود: «در جشنواره فیلم فجر امسال ۱۰ فیلم با موضوعات نامناسب کنار گذاشته شده‌اند. در جشنواره امسال فیلم‌های ارزشی و انقلابی خوبی هم وجود داشت که ما سعی کردیم با حمایت از آنها رنگ و بوی انقلاب در جشنواره فیلم فجر امسال همچنان باقی بماند.»

در پی انعکاس این مطلب در رسانه‌ها  اظهارنظرهایی شد از جمله این‌که این سخن وزیر نشان از این دارد که به نوعی در رای و نظر هیات انتخاب دخالت شده است.

در همین ارتباط حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی گفت: «بنده در تمام دیدارهای دیروز و تا ظهر امروز آقای وزیر با علما و مراجع حضور داشتم هیچ سخنی از ایشان مبنی بر کوچکترین دخالت در داوری هیئت انتخاب فیلم فجر از ایشان نشنیدم.»

او افزود: «وزیر محترم فرهنگ به شدت پایبند به ضوابط هستند و اجازه چنین مداخلاتی را به هیچ کس نمی‌دهند. شیوه مدیریت ایشان احترام صدر درصد به نظر کارشناسی است. در هرصورت اعضای هیئت انتخاب که از شخصیت‌های برجسته‌اند خود بهترین گواه هستند بر اینکه چنین شبه افکنی‌هایی بی‌پایه و بی‌اساس است.»

57243

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 625421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =