نشست تبیین دانشنامه دفاع مقدس در حوزه تعاون، کارورفاه اجتماعی استان سمنان

نشست هماهنگی مدخل گزینی دانشنامه دفاع مقدس در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با حضور غنیان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، مظاهری مشاور استاندار در امور ایثارگران، برخی از مدیران مرتبط و مطلع از دوران دفاع مقدس و جمعی از پیشکسوتان حوزه کار و تولید و تعاون در سالن جلسات این اداره کل برگزار گردید

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین در ابتدای اين نشست اسماعيل غنیان ضمن تشکر از حضار و گرامیداشت یاد و خاطرۀ شهدای دفاع مقدس و امام شهدا (ره)، و خصوصاً شهدای کار و تولید و تعاون، با اشاره به فراز و نشیب های زیادی که در جنگ تحمیلی و پس از پیروزی در آن با آنها روبرو بودیم خاطرنشان ساخت این سختی ها و فراز و نشیب ها بود که باعث بالندگی و سازندگی و تعالی انقلاب و مردم انقلابی شد.
ایشان با اشاره به تبیین جایگاه بین المللی ایران پس از پیروزی در دفاع مقدس افزود: حفظ شرایط و اتفاقات پیش آمده که برای نسل های بعدی به مثابه الگو و سند هستند همیشه در دست اقدام بوده و خوشبختانه هم اکنون بسیار جدی تر از گذشته دنبال می شود.
وي ضمن تشکر از اقدامات ادارۀ کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و امور ایثارگران استانداری بر لزوم نشر فعالیتها و تلاش های جامعۀ کار و تولید در جنگ تحمیلی تأکید کرد.
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان سمنان با بیان اینکه تاكنون 194 شهید گرانقدر در جامعۀ کارگری شناسایی شده اند خاطرنشان ساخت با ورود به عرصه های دیگر تعداد شهدای جامعۀ کارگری استان از این تعداد هم بسیار بیشتر خواهد شد.
ایشان با اشاره به اهمیت نقش تعاونی ها در دوران دفاع مقدس بر لزوم حفظ این تلاش ها و ایثارگری ها برای نسل های آینده تأکید کرد.
غنيان در انتها ضمن انجام هماهنگی های لازم در رابطه با تشکیل جلسۀ بعد، پیشنهاد كرد پس از جمع آوری اطلاعات و سوژه های لازم به صورت جداگانه با تشکل های کارگری، گروه های کارفرمایی، و گروه های تعاونی نشست هایی برگزار گردد.
در ادامه مظاهری، مشاور استاندار در امور ایثارگران، ضمن تشکر از حاضرين در جلسه و همچنین دکتر غنیان، اظهار داشت: طبق بررسی های انجام شده در صد سال گذشته هیچ جنگی ویژگی های جنگ تحمیلی ایران را نداشته است.
ایشان با ذکر این نکته که بعد از جنگ ویتنام دفاع مقدس بزرگترین جنگ است، افزود: یکی از ویژگی های شاخص جنگ تحمیلی بُعد مردمی آن می باشد.
مظاهری با تأکید بر حضورگستردۀ تمامی آحاد مردم در دفاع مقدس، خصوصاً قشر کارگر بر لزوم مستندسازی فعالیت ها و ایثارگری های انجام شده تأکید کرد.
وی با اشاره به آغاز کار تهیۀ دانشنامه در استان سمنان افزود: با توجه به تحلیل جنگ از سوی دشمن باید برای آیندگان مستندات علمی باقی گذاشته شود تا دشمنان نتوانند اهداف و تاریخچۀ جنگ را تحریف کنند.
ایشان ضمن اشاره به لزوم مشخص شدن نقش تک تک استانها در دفاع مقدس، با بیان اینکه از 5000 سوژۀ جمع آوری شده در دایرة المعارف کشوری 3300 مورد آن در حال تبدیل شدن به مقاله و مستندسازی است، کار سوژه یابی در استان را ضروری دانست.
وی با تأکید مجدد بر حضور مؤثر کارگران استان در دوران دفاع مقدس خاطرنشان ساخت قطعاً سوژه های فراوانی در این صنف وجود دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 625506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =