استاندار همدان گفت: از سفر گذشته دکتر نوبخت به این استان تاکنون 40 کیلومتر از ریل گذاری انجام شده و اکنون 80 کیلومتر مانده تا قطار به همدان برسد که اگر روزی یک هزار و 100 متر ریل گذاری شود تا پایان سال این طرح به پایان می رسد

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ محمد ناصر نیکبخت، که در نشست قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان سخن می گفت با اشاره به سفر روز پنج شنبه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان، خاطرنشان کرد: رسیدن قطار به همدان و اجرایی شدن طرح راه آهن تهران به همدان یکی از دستاوردهای مهم برجام در این استان است.


وی افزود: پس از برجام و با خرید ریل اکنون زیر سازی راه آهن تهران تا همدان انجام و به طور کامل تمام شده است و تنها 80 کیلومتر از ریل گذاری آن باقی مانده است.

نیکبخت تصریح کرد: به برخی که از خدمات دولت ایراد می گیرند باید گفت این همه دستاورد از جمله فروش دو میلیون و 400 هزار بشکه از 800 هزار بشکه را نمی بینند.

استاندار همدان خرید هواپیما را از دیگر دستاوردهای برجام دانست و گفت: برخی می گویند آیا خرید یک فروند هواپیما این همه ذوق دارد به آنها نیز باید گفت در مجموع 200 فروند هواپیما خریداری شده است که این نیز از نتایج برجام است.

نیکبخت گفت: اهمیت برجام و اعتبار برای ما این قدر بس که رئیس جمهور منتخب آمریکا می گوید این تصیمم و مذاکره ابلهانه و تاسف آور بود و دشمنان ما از جمله عربستان و صهیونسیت به شدت عصبانی است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که تیم مذاکره کننده غیرتمندانه ، امین و کارشناسی مذاکره کردند.

استاندار همدان افزود: برخی از این موضوع ناراحت هستند که چرا برجام در این دولت انجام شد اما باید بدانند که دولت با تدبیر، تعامل، شناخت زبان دنیا قضیه را حل کرد و برجام با هدایت ها خوب و سازنده رهبر معظم انقلاب توسط این دولت اجرایی شد.

نیکبخت با اشاره به اینکه طرح ها را به بخش خصوصی واگذار و معرفی کنید افزود: این طرح ها 400 هزار میلیارد تومانی هستند که در سال های گذشته دولت قول داده تامین می کند اما باقی مانده و عمل نکردند و موجب بدبینی مردم به نظام می شود.

وی اظهار کرد: دکتر روحانی در شهریور سال گذشته به استان همدان سفر کردند که رهاورد آن تصویب 44 طرح با هشت هزار و 560 میلیارد ریال بود که همه اعتبار آن پرداخت شده است.

وی اعتبار راه آهن تهران به همدان را دو هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تاکنون برای آن دو هزار و 700 میلیارد ریال پرداخت شده است.


استاندار همدان گفت: قرار بود همدان قطب پزشکی غرب کشور شود که این قضیه به تعویق افتاد که اکنون این امر محقق شد و این استان به عنوان قطب پزشکی غرب کشور معرفی شد.

نیکبخت افزود: در این باره مسئولان ما صریح و شفاف صحبت کردند و با پیگیری های لازم با وجود اینکه قبل از ما استان های دیگر هم پیگیری داشتند این امر برای همدان به تحقق پیوست.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 625548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =