ایرنا نوشت: سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه روز جمعه در دیدار با محمد ابراهیم طاهریان سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا گفت: موضوعات مشترک فراوانی برای توسعه همکاری داریم که نیازمند توسعه ارتباطات است.

ابراهیم طاهریان سفیر ایران با سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه دیدار و پیرامون توسعه روند همکاری های مشترک گفت وگو وتبادل و نظر به عمل آورد.

سفیر ایران با تاکید برضرورت تقویت مناسبات دو جانبه درسطوح مختلف گفت: به موازات توسعه مناسبات دو جانبه حائز اهمیت خواهد بود که درجهت هم افزایی نسبت به ارتقای همکاری های مشترک در سطوح مختلف منطقه ای و بین المللی نیز اهتمام شود .
طاهریان با اشاره به روابط خوب انتظامی میان دو کشور، اهمیت توسعه این روابط را در بخش های مختلف، اعم از کنترل و پیشگیری جرایم ، افزایش مراقبت از مرزها و به خصوص برای جلوگیری ازترانزیت مواد مخدر، مبارزه با تروریسم و ممانعت از ترددهای غیر قانونی، مورد تاکید قرار داد.

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه دراین ملاقات با ابراز مراتب همدردی و تسلیت خود با دولت و ملت ایران نسبت به ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: امیدوارم سال جاری نقطه عطفی برای ارتقاء سطح همکاری های سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی دو کشور به خصوص در زمینه های امنیتی و انتظامی باشد .

وزیر کشور ترکیه با ارزیابی آخرین وضعیت روابط و مناسبات دو کشور افزود : روند روبه گسترش همکاری های دو کشور بزرگ ایران و ترکیه امروز در بهترین سطح و شرایط قرار دارد . بویژه این که موضوعات مشترک فراوانی برای توسعه همکاری داریم که نیازمند توسعه ارتباطات است.

دراین ملاقات سرهنگ بارانی افسر رابط نیروی انتظامی ایران در آنکارا و علی باش ترک معاون پلیس ترکیه ،حضور داشتند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 625774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =