ماه بهمن فرصتی مناسب برای انتقال مفاهیم انقلاب به جوانان

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه متاسفانه بحران سوریه روز به روز پیچیده تر می شود، گفت: آمریکا مانعی مهم بر سر راه ثبات و صلح در منطقه است

به گزارش خبرانلاین به نقل از مهر ،آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد با سفارش مردم به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا، دستیابی به بهترین اعمال است.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) چهار جمله درس آموز دارد، تصریح کرد: ای مومنین بهترین همراه خدا است پس به یاد خدا باشید، بهترین تجارت عبادت است پس به عبادت بپردازید، بهترین مونس و همدم قرآن است پس زیاد قرآن بخوانید، بهترین موعظه مرگ است پس به یاد مرگ باشید؛ چهار جمله کوتاه از امام علی(ع) بوده اما برای اصلاح اخلاق و تذهیب نفس یک دستورالعمل جامع و کامل است.

ماه بهمن فرصتی مناسب برای انتقال مفاهیم انقلاب به جوانان

وی با اشاره به اینکه امروز جمعه اول ماه بهمن است، گفت: ماه بهمن ماه پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ماه سرنگونی رژیم ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی در ایران اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه ماه بهمن فرصت بسیار مناسبی برای انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی به نسل جوان است، افزود: باید روحیه انقلابی را در عصر حاضر در تمام اقشار مخصوصا نسل جوان زنده نگه داریم.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه ماه بهمن ماه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان والا مقام و تجدید میثاق با آرمان های شهیدان و امام بزرگوار و تجدید بیعت با ولایت و رهبری است، تصریح کرد: ماه بهمن سراسر خاطره است.

وی با اشاره به اینکه در اول بهمن ماه سال ۱۳۴۳ شهید محمد بخارایی با فتوای مرحوم آیت الله میلانی، حسنعلی منصور نخست وزیر پهلوی را اعدام انقلابی کرد، ادامه داد: شهید بخارایی از اعضای موتلفه اسلامی بود و وقتی در قضیه کاپیتولاسیون مرحوم آیت الله میلانی فتوا به کشته شدن حسنعلی منصور را داد شهید محمد بخارایی این فتوا را اجرا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه چهارم بهمن ماه روز اشغال نظامی فرودگاه به دستور بختیار بود که مانع ورود حضرت امام راحل بشود، تصریح کرد: در نتیجه این اقدام مردم به خیابان آمدند و شعار دادند و در هفت بهمن روحانیون در دانشگاه تهران در اعتراض به بستن فرودگاه تحصن کردند.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه این وقایع و خاطرات انقلاب در بهمن ماه بود تا منجر به ۲۲ بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد، افزود: باید آنچه در این انقلاب زحمت کشیده شد برای نسل جوان بازگو شود.

بحران سوریه روز به روز پیچیده تر می شود

وی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب نیز منافقین هر روز علیه انقلاب توطئه می کردند، اظهار داشت: ترور شخصیت ها و مردم، مسئله تجزیه ایران و ناآرامی های شهری و ... توطئه هایی بود که بعد از انقلاب ادامه یافت.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه در ۶ بهمن سال ۶۰ منافقین با اقدامات خرابکارانه و مبارزه مسلحانه به شهر آمل حمله کردند و بخش هایی از شهر را گرفتند اما مردم به صحنه آمدند و هزار سنگر در شهر به وجود آوردند، تصریح کرد: ۴۰ نفر از مردم آمل شهید شدند تا اینکه منافقین را مجبور به فرار کردند و منافقین با ذلت از شهر بیرون رفتند و حماسه ۶ بهمن افتخاری برای مردم آمل شد و پس از آن آمل به عنوان شهر هزار سنگر معروف شد.

آیت الله میرعمادی یادآور شد: این خاطرات و وقایع انقلاب برای نسل جوان باید بازگو شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه متاسفانه بحران سوریه روز به روز پیچیده تر می شود و علت آن این است که برخی از کشورها در سوریه منافع دارند و دوگانه رفتار می کنند، گفت: برخی کشورها از جمله آمریکا با صداقت رفتار نمی کنند و از یک سو تروریست ها را حمایت می کند و از سوی دیگر عربستان، قطر و ترکیه را حمایت می کند تا در برابر کشورهای حامی مقاومت بایستند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه کشورهایی مثل عربستان، قطر و ترکیه با فضای رسانه ای که دارند حملات خود را علیه مقاومت گسترش می دهند، تصریح کرد: الان که مقاومت در سوریه نتیجه داده و شهر حلب آزاد شد می خواهند نشستی در شهر آستانه قزاقزستان تشکیل دهند و برای همیشه به جنگ سوریه خاتمه بدهند اما آمریکا اراده ای بر ختم جنگ در سوریه ندارد و شیطنت می کند.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه آمریکا مانعی برای صلح است، افزود: امروز مهمترین نیاز برای کشورهای منطقه ثبات و امنیت است اما آمریکا به دنبال ناآرامی است و مانعی مهم بر سر راه ثبات و صلح در منطقه است.

فتنه انگیزی سعودی ها در اعدام جوانان بحرینی

وی با اشاره به اینکه در بحرین هم رژیم آل خلیفه سه جوان مومن، انقلابی و مظلوم را به شهادت رساند که این اقدام چیزی جز اینکه از ارباب شان آمریکا دستور می گیرند نیست، گفت: بسیاری از تحلیل گران معتقدند اعدام سه جوان مظلوم در بحرین یک فتنه انگیزی از سوی عربستان سعودی بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه عربستان آمد و فتنه ای در بحرین ایجاد کرد و دستور داد رژیم آل خلیفه این جوانان را شهید کند، تصریح کرد: به فضل الهی بیداری اسلامی منطقه را فرا گرفته و خون مظلومان نتیجه خواهد داد.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه به وسیله مجاهدت انقلابیون در بحرین، عربستان و کشورهای منطقه ریشه استعمار، استبداد و استکبار را قطع خواهیم کرد، افزود: پروژه جدید صعودی ها برای فتنه انگیزی اثر نخواهد کرد و خون شهیدان باعث سرنگونی ظالمان و حکومت های ظالمی مثل آل سعود و آل خلیفه خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه دلخراش و دردناک فروریختن ساختمان پلاسکو در تهران اظهار داشت: این حادثه جای تاسف و اندوه دارد و همه مردم ایران ناراحت شدند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه مخصوصا آنچه باعث تاسف بیشتر شد شهامت و فداکاری آتش نشان ها بوده است که این عزیزان با فداکاری و ایثار جان شان را در خطر انداختند تا مردم کاسب آن ساختمان آسیب نبینند، تصریح کرد: این فداکاری و شهامت جای تقدیر دارد و همانطور که رهبر معظم انقلاب در پیام شان فرمودند قابل تحسین است.

آیت الله میرعمادی افزود: شهادت چند نفر از آتش نشانان که برای نجات مردم رفتند و اقدام کردند را تسلیت می گوییم و در این مکان مقدس برای مصدومان و مجروحان دعا می کنیم.

لرستان در ردیف بودجه ای ارتقاء شاخص های توسعه دیده نشده است

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در لایحه بودجه ۹۶ یک ردیف تحت عنوان ارتقاء شاخص های توسعه استان ها وجود دارد که ۶ استان در ردیف این بودجه قرار گرفته اند اما لرستان در ردیف این بودجه قرار نگرفته است، گفت: دلیل آن را نمی دانیم اما واقعیت این است که لرستان در تمام شاخص ها شایسته بود که در این ردیف بودجه ای قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه در شاخص های اشتغال، آبیاری زمین های کشاورزی، صنعت و ... وضعیت خوبی نداریم، البته این معنایش انکار تلاش و کوشش ها نیست، تصریح کرد: در اغلب شاخص ها با میانگین کشوری فاصله داریم و کسی نمی تواند آن را انکار کند.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه شایسته بود امسال که سال اقتصاد مقاومتی است و لرستان که به عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی مطرح شده، نام استان در این ردیف بودجه ای قرار می گرفت، افزود: این ردیف بودجه ای می تواند به تقویت برخی شاخص ها در استان کمک کند.

وی با اشاره به اینکه این موضوع را با وزیر کشور مطرح کردم، اظهار داشت: انتظار داریم از مسئولاان و از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می خواهیم این کار را برای مردم انجام بدهند و لرستان را به این ردیف بودجه ای اضافه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: ۹ نماینده مجلس استان باید یکی بشوند و در کمیسیون تلفیق لرستان را در ردیف بودجه ارتقا شاخص ها قرار دهند

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 625807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =