ایسنا نوشت: شهردار تهران با بیان اینکه احتمال زنده بودن محبوسین ساختمان پلاسکو کم است، گفت: با توجه به حجم سنگین کار برای جمع‌آوری آهن‌آلات این ساختمان 17 طبقه برای رسیدن به نتیجه پنج تا شش روز دیگر زمان لازم است.

محمدباقر قالیباف درباره آخرین وضعیت امدادرسانی‌ها و آواربرداری در ساختمان پلاسکو گفت: از همان ابتدای شروع کار ما تمام امکانات را برای انجام اقدامات لازم در اینجا بسیج کردیم اما باید توجه کرد که یک ساختمان 17 طبقه در یک لحظه فرو ریخت و اگر ایثارگری آتش‌نشانان نبود و افرادی که داخل ساختمان بودند تخلیه نمی‌کردند وضعیت بحرانی می‌شد، اما آتش‌نشانان ساختمان را تخلیه و آتش را مهار کردند و برای اطمینان از تخلیه ساختمان به شهادت رسیدند.

وی افزود: در عین حال باید توجه کرد که در عملیات‌های امدادی اولاً باید ایمنی افرادی که کمک‌رسانی می‌کنند حفظ شود و در مرحله دوم باید کار را با سرعت پیش ببریم. بالاخره چند تن آهن‌آلات در هم تنیده شده و برای جمع‌کردن آنها ناگزیر هستیم که آنها را قطعه قطعه کنیم و این اقدامات را با تجهیزات مناسب و با بهترین افراد متخصص از سراسر کشور که برای این کار بسیج شدند پیش می‌بریم.

قالیباف با اشاره به کمک همه دستگاه‌ها و نهادها گفت: در حین انجام اقدامات در محل ساختمان پلاسکو چندین برشکار حرفه‌ای را دیدم که برای کمک در اینجا حضور یافته بودند بنابراین امروز نمادی از همکاری بین همه نهادها و مردم ایجاد شده و امیدواریم با سرعت بیشتر و در عین حال با حفظ ایمنی کار را پیش بریم.

وی همچنین گفت: ما همه ظرفیت‌هایی را که برای دسترسی به طبقات نیاز داشتیم آماده کرده و همه اقدامات ممکن را انجام دادیم و حتی به نمای زیرین ساختمان هم دسترسی یافتیم اما آهن‌آلات بسیار متراکم هستند و از آنجایی که عمدتاً وسایل پارچه‌ای و لباس در آنجا وجود دارد تا هوا به آنجا می‌رسد آتش بلند می‌شود به طوری که درجه حرارت در نمای زیرین بالای 200 درجه است اما با این حال همه تلاش‌ها را انجام می‌دهیم و همه اقدامات را دنبال می‌کنیم.

وی درباره احتمال زنده بودن محبوسین ساختمان پلاسکو گفت: فکر می‌کنم با این شرایط احتمال زنده بودن افراد کم است اما امیدواریم بتوانیم پیکرهای مطهرشان را به زودی بیرون بیاوریم.

قالیباف همچنین اظهار کرد: در عین حال اموال متعددی اعم از طلا، چک و غیره در ساختمان وجود داشت که با همکاری مناسب نیروی انتظامی اموال و جان مردم را حفظ می‌کنیم.

وی تاکید کرد: باید توجه کرد که همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اعلام کردند اکنون زمان این نیست که درباره چون و چرای این حادثه صحبت کنیم بلکه ابتدا باید پیکر افراد را بیرون آورده و اموال مردم را حفظ کنیم. در عین حال این اتفاق باید درس بزرگی برای ما شود و ضعف‌هایمان را برطرف کنیم تا بروز حوادث بعدی پیشگیری شود.

شهردار تهران درباره برگزاری جلسه ستاد بحران نیز گفت: بعد از وقوع حادثه هر روز جلسه ستاد بحران را در همین محل برگزار کردیم و این جلسه امروز هم با حضور استاندار، وزیر کشور و همه دستگاه‌های مرتبط برگزار شد و در این جلسه برای ادامه کار، نحوه بیرون آوردن پیکرها و حفظ اموال مردم، رسیدگی به خانواده‌های معظم شهدای آتش‌نشانی، موضوعات طرح و ترافیک برای روز شنبه و چگونگی پیگیری مفقودین از سوی خانواده‌ها هماهنگی‌های لازم انجام شد.

قالیباف در پاسخ به این سوال که عملیات امدادرسانی و آواربرداری تا چه زمانی ادامه دارد، گفت: بالاخره آهن‌آلات یک ساختمان 17 طبقه را می‌خواهیم جمع کنیم و فکر می‌کنم حداقل زمان برای رسیدن به نتیجه پنج تا شش روز دیگر است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 625851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =