اولین نیروگاه خورشیدی در همدان راه اندازی شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: مجوز احداث سه نیروگاه خورشیدی 7 مگاواتی نیز در فامنین، کبودراهنگ و قهاوند صادر شده است که عملیات اجرایی آنها در دهه فجر اغاز شده و برای هفته دولت سال 96 به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ مهندس حاجی رضا تیموری، در گفتگو با خبر آنلاین با اعلام مطلب فوق افزود: اولین نیروگاه هفت مگاواتی در مزرعه احیایی در 35 کیلومتری شهر همدان به صورت آزمایشی راه اندازی شده است.


وی خاطرنشان کرد: این نیروگاه با سرمایه گذاری شرکت دایسک آلمان و مشارکت شرکت ایرانی ماد راه ابریشم اجرایی شده و هفت میلیون یورو برای احداث آن سرمایه گذاری شده است.

تیموری ادامه داد: یک نیروگاه مولد هفت مگاواتی دیگر نیز در زمینی به مساحت 10 هکتار در نزدیکی پلیس راه همدان به تهران در حال احداث است که با هفت میلیون یورو سرمایه گذاری در حال اجرا است که دهه فجر امسال بهره برداری می شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان، تصریح کرد: 80 درصد تجهیزات مورد نیاز این 2 نیروگاه ، تولید شرکت های خارجی است و 20 درصد تجهیزات آن از طریق شرکت های داخلی تامین شده است.

وی با اعلام اینکه این 2 نیروگاه زمینه اشتغال برای 20 نفر را فراهم می کند تاکید کرد: احداث این 2 نیروگاه خورشیدی اقدامی بزرگ در راستای توسعه انرژی خورشیدی در استان همدان است.

تیموری افزود: احداث نیروگاه خورشیدی در این اندازه و مقیاس، تاکنون در استان همدان بی سابقه بوده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 625898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =