مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری اصفهان گفت: روزانه 50 تن پسماند خشک در اصفهان جمع آوری میشود که معادل جلوگیری از قطع 800 اصله درخت است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان پسماند شهرداری اصفهان ، امیر حسین کمیلی اظهار داشت: بدنبال تفکیک زباله ها در خانه ضمن برخورداری از هوای پاک ، محیط زیست سالمی را بدنبال خواهیم داشت.

وی از خانواده ها خواست با دسته بندی زباله ها به سه قسمت زباله تر،خشک و خطرناک به کمک محیط زیست سالم و داشتن هوای پاک بشتابند و افزود: با تفکیک زباله ها در مبدا میتوان صرفه جویی در هزینه ها داشت.

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری اصفهان تاکید کرد: لازمه برخورداری از فضای سبز و درختان و جلوگیری از درختان سر سبز این است که تولید پسماند را کاهش دهیم. 

 وی با بیان اینکه روزانه 50 تن پسماند خشک شامل کاغذ و مقوا جمع آوری میشود، ادامه داد :جمع آوری این میزان پسماند از قطع 800 اصله درخت جلوگیری می کند. 

وی با اظهار اینکه هر یک تن پسماند خشک که به این میزان اضافه میشود روزانه از قطع 16 اصله درخت جلوگیری می کند، اعلام کرد: در صورتی که فرهنگ جدا سازی پسماند خشک از تر در خانواده ها شکل بگیرد از بسیار صرف هزینه برای جداسازی پیشگیری می شود. 

وی با بیان اینکه بی توجهی خانواده ها به اصل تفکیک سازی زباله ها در منازل باعث میشود که بخشی از هزینه های که برای جداسازی صرف میشود به خود شهروندان تحمیل داده میشود، اضافه کرد: مدیریت صحیح پسماند نیازمند مدیریت درست زباله ها از مبدا و منازل است که تنها در این صورت شاهد صرف جویی در هزینه ها و تولید کود با کیفیت خواهیم بود .

  کمیلی گفت: مخلوط کردن زباله های خطرناک با دیگر زباله برای محیط زیست بسیار مضر است. وی با بیان اینکه منظور از پسماند تر، باقی ماندههای غذا، سبزیجات  و میوه جات است و در مجموع موادی که منشا طبیعی دارد و افزود: این پسمانده ها باز هم به طبیعت بر می گردد و تبدیل به کود مرغوب میشود.

مدیر عامل سازمان پسماندشهرداری اصفهان بیان داشت: پسماند خشک شامل موادی که منشا طبیعی ندارد و جزو مواد نفتی و پلیمری شمرده میشود از جمله مواد پلاستیکی، بطری های شیشه ای و غیره است که قابل بازیافت است و فشرده سازی میشود.

وی میزان پسماند خطرناک را بسیار کم خواند و ادامه داد: پسماند خطرناک شامل موادی میشود که در تولید آن از فلزات سنگین استفاده شده است و عامل بسیاری از بیماریهای لاعلاج است از جمله مواد الکترونیک مثل انواع لامپ ها و موارد آرایشی و انواع دارو و سرنگ و سوزن ها است که باید به مراکز پسماند خشک تحویل داده شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =