یکی از آسیب های اجتماعی در لرستان مساله اعتیاد است

ایرنا نوشت: سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری لرستان گفت: 2 هزار و 25 هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد در استان وجود دارد که 901 هکتار از آنها مختص سکونت گاه غیر رسمی است و مابقی نیز جز بافت های ناکارامد میانی و تاریخی قرار می گیرد

حبیب الله خجسته پور روز شنبه در شورای پیشگیری از وقوع جرم لرستان که در محل دادگستری لرستان برگزار شد گفت: در مجموع 16 درصد از مساحت شهری استان لرستان را بافت های فرسوده به صورت سکونت گاه های غیر رسمی و یا بافت های ناکارامد میانی و تاریخی تشکیل می دهد.
وی افزود: در لرستان بجز در شهرستان بروجرد بافت تاریخی به معنای واقعی وجود ندارد و آنچه موجود است همان بافت های ناکارامد میانی است که با برنامه ریزی های صورت گرفته ساماندهی آنها در دست انجام است.
خجسته پور اظهار کرد: حدود 370 هزار نفر از جمیعت لرستان یعنی معادل 35 درصد جمعیت شهری لرستان در همین 16 درصد بافت های فرسوده و ناکارامد مستقر هستند که طی 2 برنامه قرار است بازآفرینی، توانمند سازی و بهسازی در این مناطق صورت گیرد.
سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: در استان لرستان همدلی و همکاری قابل توجهی بین دستگاه های اجرایی مختلف در حل مشکلات استان وجود دارد که نتیجه همین تعامل و همکاری باعث شده است تا لرستان در شمار پنج استان امن کشور قرار گیرد.
وی افزود: این در حالی است که لرستان در عین حال جز بیکارترین استان های کشور به شمار می رود اما مشکلات اقتصادی در این استان منجر به افزایش وقوع جرائم و کاهش امنیت دراین استان نشده است.
خجسته پور اظهار کرد: محله هایی همچون گل سفید و اسدآبادی خرم آباد از جمله بافت های ناکارامدی به در لرستان به شمار می رود که تقریبا تمامی آسیب های اجتماعی در آنها قابل مشاهده بود که طی چند سال اخیر اقدامات موثری در راستای توانمند سازی این بافت صورت گرفته است و با تخریب این بافت ها و ادامه خدمات رسانی عمرانی و شهری در کنار اقدامات فرهنگی به این مناطق بهبودی مطلوبی دراین مناطق حاصل شده است.
وی با اشاره به اینکه یکی از آسیب های اجتماعی مورد اولویت در لرستان مساله اعتیاد است گفت: اقداماتی در راستای تجهیز و توسعه مراکز نگهداری معتادان متجاهر در لرستان صورت گرفته است بطوریکه اکنون 2 مرکز خاص زنان و مردان در لرستان وجود دارد

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =