با توجه به نصب «تابلوی شمارش تذکرات» در شهرداری

داور فوتبال دو کارت در جیب دارد یکی زرد است که حکم تذکر را دارد و دومی قرمز که حکم عدم توجه به تذکر را دارد. یعنی اینطور نیست که داور تا آخر بازی مدام تذکر بدهد و بازیکنان هم کارخودشان را بکنند. بد نیست که شهرداری هم از این سیستم تذکر دادن در فوتبال الگو برداری کند.

یعنی به جای نصب تابلوهای «روز شمار» و یا «شمارش تذکرات» یک کارت قرمز هم در جیبش بگذارد. اینطوری دیگر مجبور نیست تعداد دفعات تذکراتش را بشمارد و حسابش را نگه دارد و یا اینکه موقع اعلامش سوتی بالا بیاورد. مثلا روز اول اعلام کند که بیش از 30 بار تذکر داده روز دوم اعلام کند 14 بار و اکنون صحبت 7 بار تذکر باشد. معمولا تذکر می دهند که بعدش به شکل قاطعانه ای اقدامی بکنند و قاطعیت هم مثل ناموس است یعنی خریدنی نیست! البته منظورمان این نیست که شهردار محترم اصلا قاطعیت ندارد یا اینکه زبانمان لال قاطعیتش را می فروشد. بلکه منظورمان این است که چرا این قاطعیت بالا و پایین دارد؟(بیشتر پائین!) مثلا بنده همین پارسال 25 سانت به متراژ خانه ام اضافه کردم و همان شبش 25 ماشین مجهز به آخرین فناوری های تخریب که نمونه اشان را حتی در ساختمان پلاسکو هم ندیدم آمدند و تا صبح زحمت کشیدند و ملتی را از شر آن 25 سانت «اضافه بنا» راحت کردند و رفتند که جا دارد از همگی این عزیزان برای تخریب های شبانه روزی اشان تشکر کنم.

قاطعیت این عزیزانمان را در برخورد با دستفروشان هم دیده ایم و یا حداقل شنیده ایم و یا خیلی از قاطعیت های دیگر... اما نمی دانم دقیقا چطور می شود که در کشور ما از یک حدی به بالا دز قاطعیت کم می شود! مثلا بانک ها برای پرداخت وام دو میلیونی قاطعیت خوبی از خود نشان می دهند اما برای وام 20 میلیاردی یکهو قاطعیت شان فروکش می کند!! حالا 25 سانت تخلف من را هم بگذارید بغل دست تخلف ساختمان پلاسکویی که نکات ایمنی را سالهای سال رعایت نکرده و خودتان نتیجه لازم را بگیرید و عباس جدیدی را هم یک جوری بهش ربط بدهید.

خلاصه اینکه تذکر باید تذکر باشد و یک بار هم کافیست. نمی دانم این ضرب المثل به این جریان ربط دارد یا نه،که می گوید: « در خانه اگر کس است یک حرف بس است» درست مثل همین تذکر اساسی که پلاسکو به همه ما داد و خواب را از سرهایمان بدجوری پراند. اما نمی دانم چطوری است که با همه این احوالات و اتفاقات و انتقادات و... اگر شهرمان را هم آب ببرد شهردار عزیزمان مان را نمی برد! (نمی دانم چرا بیخود و بی جهت یاد آن خانمی افتادم که آب او را برد و کسی هم نتوانست پیدایش کند!) ... بگذریم. آخه تا کی باید عده ای اشتباه کنند و تاوانش را بی گناهانی مانند آتش نشانان بدهند.

با تسلیت به همه داغداران خصوصا جامعه آتش نشانان

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفی A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
    7 0
    حرف حساب
  • بی نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
    6 0
    ههههههههههه شهر رو آب ببره شهردار رو نمی بره اونهم با اینهمه سوتی و قاف... ایول آخرش بود