تسلیت چهار مرجع تقلید برای شهادت آتش‌نشانان/ به فکر جبران خسارات حادثه‌دیدگان باشید

در پی آتش سوزی مهیب و فرو ریختن ساختمان پلاسکو که متعاقب آن جمعی از نیروهای خدوم آتش نشانی و امدادی به شهادت رسیدند، چهار تن از مراجع تقلید قم طی پیام هایی تسلیت گفتند.

به گزارش خبرآنلاین پیام های تسلیت آیات عظام مکارم شیرازی، صانعی، صافی و علوی گرگانی به شرح زیر است: 

آیت الله مکارم: مسئولان به فکر جبران خسارات حادثه دیدگان باشند
آیت الله مکارم شیرازی با ابراز همدری و تسلیت به خانواده های بازماندگان حادثه ساختمان پلاسکو گفت: مسئولان علاوه بر این که ابراز همدردی می کنند، باید به فکر جبران خسارات حادثه دیدگان نیز باشند.

آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با ابراز تاسف از وقوع حادثه هولناک آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان تجاری پلاسکو در تهران، با حادثه دیدگان ابراز همدردی کرد.

وی این حادثه را دردناک توصیف و تصریح کرد: در این اتفاق شماری از آتش نشانان عزیز و جان بر کف جان خود را از دست داده اند؛ عده ای نیز مصدوم شده اند و سرمایه های زیادی از بین رفته است.

این مرجع تقلید اظهار داشت: به همه عزیزانی که در این راه صدمه دیده اند از جمله مجروحان و بازماندگان شهدا تسلیت می گوییم و دعا می کنیم خدای متعال مشکلات این عزیزان را حل کند. آیت الله مکارم شیرازی خطاب به مسئولان تاکید کردند: مسئولان علاوه بر این که ابراز همدردی می کنند، باید به فکر جبران خسارات حادثه دیدگان نیز باشند.

ایشان از مسئولان خواست برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی در ساختمان های مشابه تدابیری مناسب اندیشیده شود و گفت: بی احتیاطی به هیچ وجه درست نیست. در این حادثه شنیده شد که کپسول های آتش نشانی مستقر در ساختمان خالی بوده است.
ایشان صریح کردند: بافت های فرسوده بایستی بازسازی و مکان هایی که قابل استفاده نیست تخریب شود، این حادثه در نوع خود کم سابقه و یا بی سابقه بود.

پیام تسلیت آیت الله صانعی به مناسبت شهادت جمعی از نیروهای خدوم آتش‌نشانی
در پی آتش سوزی مهیب و فرو ریختن ساختمان پلاسکو که متعاقب آن جمعی از نیروهای خدوم آتش نشانی و امدادی به شهادت رسیدند، آیت الله العظمی صانعی پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام این مرجع معزز تقلید به این شرح است:
بسمه تعالی
«الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا للهِِ وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ»
سانحه تأسف بار آتش سوزی و فروریختن یکی از ساختمان های قدیمی در تهران که موجب جان باختن و مجروح شدن جمعی از نیروهای خدوم و فداکار آتش نشانی و امدادی گشته است، موجب تأسف و تأثر شدید گردید. مسلماً خدمات فداکارانه و ایثار آن عزیزان، نزد ملت ایران فراموش ناشدنی است و نزد پرودگار متعال نیز اجر شهید پاداشی است بر از خودگذشتگی آنان. امید است با تلاش و همکاری مسئولین، دیگر شاهد چنین فجایع غم باری نباشیم.
اینجانب ضمن عرض تسلیت از خداوند متعال برای همه جان باختگان علوّ درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواستارم.
قم المقدسة - یوسف صانعی، 1/11/1395- 21 ربیع الثانی1438

آیت الله صافی: جان‌فِشانی آتش‌نشانان غمی بزرگ بر ملّت ایران وارد نمود
آیت الله صافی گلپایگانی در پیامی با تسلیت حادثه ناگوار آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو گفت: جان‌فِشانی تعدادی از آتش‌نشانان غیور و فداکار و از خودگذشته، اندوهی عمیق و غمی بزرگ را بر ملّت ایران وارد نمود.


متن پیام تسلیت این مرجع تقلید به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
إنا لله و إنا الیه راجعون
حادثه ناگوار آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو، و جان‌فِشانی تعدادی از آتش‌نشانان غیور و فداکار و از خودگذشته، اندوهی عمیق و غمی بزرگ را بر ملّت ایران وارد نمود که تحمّل آن برای همگان بخصوص بازماندگان داغدار، سخت و دشوار است.
اینجانب با عرض تسلیت به خانواده‌های محترم جان‌باختگان، از خداوند متعال، صبر جمیل و اجر جزیل برای آنان، و علوّ درجات برای فقیدان سعید مسألت دارم؛ باشد که این حوادث ناگوار درس عبرتی برای کسانی که مسئولیت سلامت و امنیت مردم شریف ایران را بر عهده دارند باشد تا از تکرار این اتفاقات جلوگیری نموده، و به وظیفه شرعی و قانونی خود در همه جا عمل نمایند.
لطف الله صافی، 22 ربیع الثانی 1438 هـ.ق

آیت الله علوی گرگانی: رشادت و دلاوری آتش نشانان در خاطر ملت ماندگار خواهد ماند
آیت الله علوی گرگانی با صدور پیامی جان باختن جمعی از آتش نشانان در حادثه پلاسکو تهران را تسلیت گفت و همدردی خود را با مصیبت دیدگان اعلام کرد.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

قال علی علیه السلام:« ان البلاء للمؤمن امتحان و للاولیاء کرامة»

ضایعه اسفناک حادثه پلاسکو موجب جریحه دار شدن قلب ملت شریف ایران و اینجانب و همه دلسوزان شد.

رشادت و دلاوری آتش نشانانی که برای نجات جان هم وطنان خود دل به آتش زده و در این راه سختیها را تحمل کرده و برخی نیز در راه آن جان خود را از دست داده اند، در ذهن ملت ایران باقی خواهد ماند.تصور غصه ها ودردهایی که خانواده عزیزان آتش نشان که جان خود را از دست داده اند برای اینجانب ناراحت کننده و سخت می باشد، لکن همه ما باید در راه مشیت الهی تسلیم بوده و به فضل پروردگار امیدوار باشیم. امید است که با فضل الهی و تلاش مسئولین محترم کشوری و همیاری همه دست اندرکاران شاهد این حوادث ناگوار در آینده نباشیم.

اینجانب با امید به رحمت واسعه الهی تردید ندارم که جان باختگان این حادثه غریق رحمت الهی هستند و به مادران و همسران بازمانده این افراد تسلیت گفته و صبر و اجر جزیل را برای آنان مسئلت مینمایم

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =