باشگاه خبرنگاران نوشت:نشست ماهانه دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین عصر امروز 2 بهمن ماه برگزار شد.

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین عصر امروز 2 بهمن ماه در نشست ماهانه جام ضمن تسلیت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: این رحلت غیرمترقبه بود و تاثیرات زیادی در وضعیت اجتماعی و روند سیاسی آینده خواهد داشت. آیت الله هاشمی شخصیت بی نظیری برای انقلاب محسوب می شد و در نزدیک به 60 سال مبارزه و تلاش، وی عضو موثر و اصلی هیات امنای انقلاب بود.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین افزود: در پیروزی انقلاب اگر چه امام راحل را فرمانده انقلاب بدانیم، این هاشمی رفسنجانی بود که ریاست ستاد این فرماندهی را به عهده داشت.

وی ادامه داد: آیت الله هاشمی قبل از پیروزی انقلاب ماموریت های سختی داشت. وی شنکجه ها و آزار و اذیت های زیادی را متحمل شد و در آستانه پیروزی هم عضو موثر شورای انقلاب بود.

باهنر با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی عضو موثر جامعه روحانیت مبارز بود که تبدیل به یکی از نهادهای موثر انقلاب شد، گفت: وی همچنین تاسیس حزب جمهوری اسلامی را به همراه چهار نفر دیگر اعلام کرد.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: آیت الله هاشمی همواره یک عنصر موثر در انقلاب اسلامی به حساب می آمد و بارها گفته بود که دو خط قرمز نظام و رهبری را در زندگی دارم و از این دو به هیچ دلیلی، عبور نخواهم کرد.

باهنر افزود: بعد از رحلت، پررنگ ترین مساله ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام است. در این مجمع روسای سه قوا عضو مجمع هستند. بعضی ها می گویند ریاست مجمع انتخابی باشد که این خود مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت و جبهه ای خواهد شد و وضعیتی ندارد که با این سه فراکسیون مدیریت شود در واقع انتخابی شدن ریاست این مسایل را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به دور بعدی مجمع در اسفند گفت: مجمع نمی تواند از مقوله های بودجه 96 و برنامه ششم توسعه غفلت کند و باید تا پایان سال به اتمام برسد.

باهنر افزود: نظارت بر اجرای برنامه سياست های كلی بر عهده رهبری است كه آن را به مجمع واگذار كردند.

وی ادامه داد: عملا تعيين مغايرت ها بر سياست های كلی برعهده مجمع تشخيص است و شورای نگهبان وارد ماهيت آن نمی شود؛ الان كميسيون نظارت فعال است. امروز جلسه كميسيون برگزار و ادامه اين جلسه به فردا واگذار شد.

باهنر همچنین با اشاره به نحوه مدیریت مجمع تشخیص مصلحت نظام تا زمان تعیین ریاست گفت: تا پایان هفته باید تکلیف اداره مجمع مشخص شود.

وی افزود:باید در بیست روز به جمع بندی برسیم. برای دور آینده در اسفند ماه فرصت است تا احکام اعضای جدید مجمع توسط مقام معظم رهبری اعلام شود و هر گونه تغییراتی بسته به تصمیم معظم له است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت: افراد زیادی هستند که خود را گرم می کنند تا وارد میدان انتخابات ریاست جمهوری شوند. جامعه اصولگرایی کشور با توجه به میزان وحدتی که در مجلس دهم داشت، این وحدت را گسترش خواهد داد تا در یک قواره و ساختار، فعالیت ها در رقابتی سالم و به دور از کینه توزی و دو قطبی شدن های غیر ضرور ادامه داشته باشد. جبهه مردمی نیروهای انقلاب کار خود را آغاز کرده و جبهه ها و گروه های دیگر به آن می پیوندند.

باهنر گفت: تعدادی از تشکل های جبهه پیروان تشکیل شده و در آینده جلسات آن به طور مفصل برگزار می شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گریزی به حادثه ساختمان پلاسکو زد و گفت: فاجعه بزرگی بود و تاثیرات منفی داشت و قهرمانان این جبهه آتش نشانان غیوری بودند که همواره زندگی اینها این گونه تعیین شده که خود را در معرض فداکاری قرار می دهند و این مرتبه هم هر چه انرژی داشتند در طبق اخلاص گذاشتند.

باهنر ادامه داد: به نظر می رسد کشتارها در حد بیست نفر و شاید بیشتر باشد. فاجعه بزرگی بود و به خانواده جانباختگان تلسیت گفته و از دستگاه های اجرایی و شهداری و آتش نشانی ، دولت، بسیج و .. تشکر می کنیم که تمام پتانسیل خود را گذاشتند تا حادثه را جمع کنند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =