گالری بن با برپایی نمایشگاهی تحت عنوان «ریشه‌ها» کار خود را در حوزه هنرهای تجسمی آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گالری بن با برپایی نمایشگاه گروهی طراحی با عنوان «ریشه‌ها» با گردآوری کریم نصر فعالیت خود را آغاز کرد. این نمایشگاه قرار است به مدت یک ماه در این گالری برپا باشد.

این گالری که قصد دارد تمرکزش را روی هنر جدی بگذارد، در نخستین گام نمایشگاه خود را به طراحی اختصاص داد و در این نمایشگاه که نخستین نمایشگاه طراحی گردآوری شده توسط کریم نصر است مجموعه‌ای از طراحی‌های دیده نشده بهمن بروجنی، حمید پازوکی، علیرضا جدی، مهرداد ختایی، رضا درخشانی، یعقوب عمامه پیچ، معصومه مظفری، کریم نصر و احمد وکیلی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

در کنار اهمیت طراحی یکی از دلایلی که موجب اهمیت و جذابیت این نمایشگاه می‌شود، دیده نشدن آثار این مجموعه است چون امروز برخی از هنرمندان این مجموعه را ما با نقاشی‌های آبستره، فیگوراتیو و انتزاعی می‌شناسیم و کمتر شاهد آثار طراحی این هنرمندان در نمایشگاه‌هایی که برپا می‌شود هستیم.
در این نمایشگاه 38 طراحی از 9 هنرمند در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است و طراحی‌های این مجموعه از یک میلیون 800 هزار تومان تا هشت میلیون قیمت گذاری شده است.

کریم نصر طراح و گردآورنده نمایشگاه «ریشه‌ها» گفت: «برای برپایی نمایشگاه «ریشه‌ها» من از تعدادی از هنرمندان شناخته شده رشته تجسمی که کارهای پایه‌ای کرده‌اند دعوت کردم تا با برپایی این نمایشگاه ضمن دیده شدن آثار این هنرمندان شرایطی نیز برای آموزش نسل جدید هنرمندان فراهم کنیم.»

او افزود: «با تماشای آثار هنرمندان شرکت کننده در نمایشگاه «ریشه ها» مخاطب متوجه خواهد شد که هنرمندان این نمایشگاه در کارشان جهش ناگهانی نداشته‌اند و با گذر زمان و مداومت در کار مسیرشان را مشخص کرده‌اند.»

شبنم طللوع یکی از مدیران گالری بن گفت: «هدف من و همکارم مونا زند این است که در گالری بن به موضوعات مهم و ریشه‌ای هنرهای تجسمی بپردازیم و از این رو تصمیم گرفتیم که نخستین نمایشگاه این گالری را به طراحی اختصاص بدهیم. با برپایی نمایشگاه «ریشه‌ها» هدف ما این است که روند کاری این هنرمندان نشان داده شود برای این که هر یک از این هنرمندان در ادامه راه مسیر دیگری را انتخاب کرده‌اند و از منظر بسیاری از مخاطبان هنرهای تجسمی طراحی‌های آن‌ها کمتر و یا حتی دیده نشده است.»

او افزود: «با راه اندازی گالری بن قصد داریم که به عنوان حامی هنرمندان جوان و پیشکسوت وارد عرصه تجسمی شویم و امکانی را برای ارائه و دیده شدن آثار آن ها فراهم کنیم. متاسفانه امروز با هنرمندان بسیاری مواجه می‌شویم که آثارشان تنها در آتلیه شخصی خودشان مانده و فرصت دیده شدن پیدا نمی‌کنند یکی از مهم‌ترین اهداف گالری بن فراهم کردن فرصت دیده شدن آثار این گروه از هنرمندان است.»

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =